Computer ipadressen veranderen automatisch

Status
Niet open voor verdere reacties.

tombalfoort

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2006
Heb je een adsl of kabel aansluiting
Een Ziggo modem.

Welk besturingsysteem gebruik je (dus b.v. Windows 98)
Windows Vista

Gebruik je een firewall en zo ja welke
Kaspersky

Welk merk en type router of modem gebruik je.
Een Linksys Wireless-G Broadband Router

Het probleem
Mijn router verandert om de zoveel dagen automatisch de ipadressen die hij aan een computer geeft. De ene dagen heb ik 192.168.1.102 de andere dag weer 192.168.1.107 en zo kan die dus het hele rijtje af gaan. Het nadeel is dat ik een teamspeak server wil draaien. De router verwijst verkeer door naar mijn pc als ze de teamspeak poort gebruiken.

Hoe krijg ik het dus voor elkaar dat deze gewoon altijd het zelfde blijft?

Groetjes Tom

Hangt van af welke pc je als eerste opstart. Als je nu de 1ne dag PC 1 aanzet zal je pc het ip 192.168.1.1 bv. Als je de volgende dag PC 2 als eerste aanzet zal die 192.168.1.1 krijgen bv. en pc 1 dus 192.168.1.2

Kan het niet zo ingesteld worden dat hij gewoon de ip's automatisch standaard aan pc 1 192.168.1.1 geeft en aan twee 192.168.1.2.

Want ik heb namelijk een server. En als ik deze een keer uit heb staan, en en andere pc start eerder op ben ik gelijk weer me ip kwijt. (Wat dus vaak gebeurd. Omdat de server niet altijd 24 uur online is).

Ja dat kan, het is alleen even afhankelijk van wat voor type linksys je hebt.

Je kan ook gewoon handmatig je IP instellen, dan ben je ook niet afhankelijk van de DHCP server van je router. Bij sommige routers kun je ook instellen dat een bepaald MAC-adres een bepaald IP toegewezen moet krijgen.

Niet alle routers hebben deze mogelijkheid om iedere pc een eigen IP te geven.

in dit geval zou ik ook voor een vast IP adres gaan voor deze pc
omdat hier een "server" applicatie op draait, en in best practice zet je servers toch op een vast IP adres.
dus je DHCP range aanpassen, en een vast ipadres (buiten deze range, in uiteraard het 192.168.1.* subnet) aan je pc met teamspeak server toekennen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan