Computer is opeens ongelovelijk traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Honkbalpet

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2009
Berichten
16
Nou, ik heb dus opeens een niet te geloven trage computer.
Het begon met een probleem met een spel, dat probeerde ik te repareren, toen kreeg ik een foutmelding: Probleem met het I/O apparaat.
Ik wilde het nog een keer opnieuw proberen en ik starte mijn computer opnieuw op.
Toen begon het, hij was 30-40 minuten bezig met opstarten, en als ik op Start klik, doet hij er al 5-10 minuten over voordat de lijst met opties had geladen.

Kan dit aan een virus liggen ofzo? En is hier iets aan te doen zonder Windows opnieuw te installeren?

Alvast bedankt voor de hulp.
 
Nou, ik heb dus opeens een niet te geloven trage computer.
Het begon met een probleem met een spel, dat probeerde ik te repareren, toen kreeg ik een foutmelding: Probleem met het I/O apparaat.
Ik wilde het nog een keer opnieuw proberen en ik starte mijn computer opnieuw op.
Toen begon het, hij was 30-40 minuten bezig met opstarten, en als ik op Start klik, doet hij er al 5-10 minuten over voordat de lijst met opties had geladen.

Kan dit aan een virus liggen ofzo? En is hier iets aan te doen zonder Windows opnieuw te installeren?

Alvast bedankt voor de hulp.

Start eens je computer in veilige modus op. Als hij dan minder traag is kun je misschien eens je computer een paar dagen terug zetten (met systeem herstel) :thumb:
 
Start eens je computer in veilige modus op. Als hij dan minder traag is kun je misschien eens je computer een paar dagen terug zetten (met systeem herstel) :thumb:

Dat had ik ook al een keer geprobeerd, maar hij gaf gewoon een zwart scherm.
Ik weet dat het langer duurt om in veilige modus op te starten, maar het "actie-lampje" gaf ook al 10 minuten niks meer aan.
 
Wacht geduldig één keer tót de pc is gestart en verwijder daarna in het softwarescherm de game. Draai daarna Ccleaner en het probleem zou opgelost moeten zijn.
Daar het een i/o error betrof gaat het over hardware en niet over software. Kijk vooral ook eens in apparaatbeheer of je daar gekke dingen ziet.
 
Mijn probleem ligt niet alleen bij het opstarten, ook NA het opstarten blijft hij enorm traag,
Bij het start-menu bijvoorbeeld, als ik op Alle Programma's wijs , duurt het al 5-10 minuten voordat hij hem selecteert, het is dus moelijk om een programma op te starten, laat staan gebruiken!
 
Toch maar geduldig wachten en eerst eens naar apparaatbeheer gaan en daar rondkijken.
 
Goede avond,

Als ik jouw was zou ik spel deïnstalleren. Daarna gaan kijken naar hardware. Ik denk dat spel bepaalde files of bibliotheken conflicten veroorzaken met windows bibliotheken, die vervolgends wel eens "onterechte" hardware fouten kunnen aangeven, omdat de spel fouten juist maakt.

MvG

Martin

P.S Geduld is een schone zaak ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan