computer is traag geworden, wat nu?

Status
Niet open voor verdere reacties.

laaflaloon

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2007
Ik heb altijd prima met mijn computer kunnen werken. De laatste tijd is hij echter zeer langzaam in het laden van sites, of programma's of bestanden openen. Ik heb de computer helemaal gescand met een goed virusprogramma, ik heb de computer gedefragmenteerd, ik heb alles opgeruimd en nog ruimte genoeg over.
Ik heb de nijging om mijn computer weg te brengen, tenzij iemand weet wat het probleem is en mij hierbij kan helpen. Dat scheelt mij weer een hoop moeite en waarschijnlijk ook geld.
(De computer maakt continue het geluid dat hij aan het denken is, of ergens mee bezig is, alleen ik weet niet waarmee).

Bedankt, Anne :)

Wat zijn de specificaties van uw PC?
Wat voor programma's draai je? En hoeveel tegelijk?
Is het niet de harde schijf die je hoort draaien? Kan zijn dat die op z'n laatste benen draait.

specificaties

Waar kan ik die specificaties vinden, of wat wil je weten?
Het opstarten duurt tegenwoordig al eeuwen. Als ik dan gewoon een internetpagina wil openen dan is die heel lang aan het denken. Als ik eenmaal mijn internetpagina heb, dan werkt de snelheid prima. Wil ik een bestandje openen dat aan mijn email zit, dan moet die weer zo lang denken.
Ik draai dan nog niet eens iets tegelijk. Het zit m vooral in het begin als bureaublad al zichtbaar is en alles moet geladen worden of zo.
Het zou best de harde schijf kunnen zijn. Hoe kom ik hier achter?
Ik draai op windows xp.

Wat zijn de specificaties van uw PC?
Wat voor programma's draai je? En hoeveel tegelijk?
Is het niet de harde schijf die je hoort draaien? Kan zijn dat die op z'n laatste benen draait.

Indien S.M.A.R.T. in de bios op enabled staat, kun je die uitlezen met Everest b.v.

Ook een schijfcontrole vanuit de herstelconsole, met chkdsk /r zou kunnen helpen.

Kijkook eens bij de eigenschappen van de controllers in de ATAPI/ATA IDE controller of de schij wel op DMA modus werkt, hier een uitleg erover.

Weet je overigens dat er geen progjes op de achtergrond meedraaien die de boel ophoud, eventueel Spybot ervoor gebruiken, kijken in taakbeheer of met dit progje kan ook.

jip en janneke

HI,

Bedankt voor je reply, maar ik heb geen flauw idee wat je eigenlijk zegt. Heb je ook een versie in jip en janneke taal?
Zo'n held met computers ben ik ook niet.
Thanx
Anne

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan