computer is traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

h.ploegstra

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2000
Als tweede computer heb ik een pentium 1. Het interne geheugen is 48 mb (2x16 + 2x8) edo ram. Ik gebruik hem alleen maar voor internet en tekst verwerken. Windows 98 se en office 2000 heb ik daarom geinstalleerd + een virusscanner en nog een paar programmetjes. Ik vind de computer nogal vrij traag reageren. (bijv. het zoeken naar een internetsite of het openen van een programma) Als ik meer geheugen plaats door bijvoorbeeld het 2x8 geheugen te vervangen door 2x32 is het probleem dan opgelost. Als het niet zo simpel is wat is dan jullie advies.
bvd Harrie

Pentium 1 hoeveel? Probeer ipv windows 98 om windows 95 te installeren? Denk dat meer geheugen niet veel zal uitmaken voor zo'n computer. Hoe snel is je modem? Als je een trage modem hebt kan dit het probleem zijn natuurlijk

Nog even een aanvulling, de snelheid van je modem heeft natuurlijk niks te maken met programmas zoals Word ofzo, maar wel voor de snelheid van je internet. Als bv Word langzaam gaat zou ik een oudere versie van office installeren, denk dat office 2000 beetje hoog gegrepen is voor een pentium 1, al gaat het wel, maar niet optimaal

Defragmenteren wil ook wel helpen op zijn tijd .
redface.gif

Beste Robbert
Ik heb een kabel aansluiting, deze werkt op de andere computer wel razendsnel. Mijn probleem zit hem meer in het opstarten van de computer, het openen van programma's etc.

Harrie

Roby

Ik defragmenteer om de paar weken, dit is toch wel voldoende?

Harrie

zo vaak :D

Kijk dan even bij start> uitvoeren >typ: msconfig gevolgt door enter .
Klik dan op het tabblad opstarten .
Kijk daar wat je echt nodig bent om mee op te laten starten , bij mijn is dat bv alleen maar mijn antivirus en firewall .
Al het andere wat mee opstart vertraagt alleen het opstarten en loopt constant op de achtergrond mee dus vertraagt eigelijk alles .

Geplaatst door roby
zo vaak :D

Kijk dan even bij start> uitvoeren >typ: msconfig gevolgt door enter .
Klik dan op het tabblad opstarten .
Kijk daar wat je echt nodig bent om mee op te laten starten , bij mijn is dat bv alleen maar mijn antivirus en firewall .
Al het andere wat mee opstart vertraagt alleen het opstarten en loopt constant op de achtergrond mee dus vertraagt eigelijk alles .

roby jij werkt met XP dit verhaal gaat niet op voor win 98 daar kan je niet lukraak alles uitzetten!!
in het forum is wel een lijst te vinden wat aan moet blijven !

Robbert en Roby bedankt voor jullie tips. Ik zal ze uitproberen. Het heeft dus weinig zin om het geheugen uit te breiden. Als de tips niet afdoende werken is het misschien beter om een snellere (tweede hands) computer op de kop te tikken.

een groet van Harrie

Geplaatst door bartb112

roby jij werkt met XP dit verhaal gaat niet op voor win 98 daar kan je niet lukraak alles uitzetten!!
in het forum is wel een lijst te vinden wat aan moet blijven !

Sorry , je hebt gelijk in 98 moeten dingen blijfen staan , ik zal ff zoeken had een lijls wat zoiezo moest blijvenstaan opgeslagen maar door een nieuwe setup weer kwijt ik zal ff zoeken
confused.gif

ff scannen op spyware misschien? Staat er een hoop troep op je harddisk die je nooit meer gebruikt? Eraf gooien dan. Heb je vaak programmas "onveilig"verwijderd zonder uninstall? In dit geval zitten er nog een hoop files in je windows directory waar hij niks meer mee doet en dat vervuild ook

Geplaatst door roby

Sorry , je hebt gelijk in 98 moeten dingen blijfen staan , ik zal ff zoeken had een lijls wat zoiezo moest blijvenstaan opgeslagen maar door een nieuwe setup weer kwijt ik zal ff zoeken
confused.gif

het is nog vroeg of niet soms roby !!

Geplaatst door bartb112

het is nog vroeg of niet soms roby !!

Nou nee is meer onwetentheid , te lang met XP bezig dat ik denk dat er alleen nog maar xp is en ik heb nog wel eens een probleem wat betreft goed lezen :D

Maar ik heb wel weer de site terug waar de startups staan die was ik ook al kwijt .
Dus harry als je wilt weten waar al die opstart proggie`s voor dien kun je hier de betekenis zien .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan