Computer is verrekte traag bij het opstarten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

DennisBosma

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2009
Berichten
382
Hallo,
Als eerst wil ik zeggen dat ik op dit moment op een trage computer zit en als er een paar letters missen, mijn excuses!

Ik heb al een best lange tijd last van een trage computer bij het opstarten, maar ook bij het gebruik van de computer. Waarschijnlijk komt het door dat ik 2 maanden terug iets wilde downloaden maar dat er 2 Trojaanse paarden werden mee verzonden. volgen mij op dat moment is mijn computer alleen maar sloom gebleven.

Ook heb ik na die infectie een paar scans gedaan maar daar kwam helemaal niks uit. (0%)
Toch is mijn computer echt heel traag, heel iemand een idee? ik verzend mijn Opstart lijst wel mee... (link) , Daar kan je misschien iets van zeggen dat ik iets juist aan of uit kan zetten.

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Al naar je CPU gekeken hoeveel procent die is? CTRL + ALT + DELTE.
 
Klik eens op de link in m'n handtekening daar staat een uitgebreide handleiding + downloadlink v.h. programma Mbam,laat dat eens draaien wellicht dat dat het probleem oplost.
Evt. uitvinken bij opstarten:
alles behalve je antivirussoftware en internetsecurity en evt.desktopmanager.verwijder adobe reader en download foxit reader dat een veel slanker programma is dan adobe reader en niet zoveel beveiligingslekken heeft.
 
Laatst bewerkt:
In je taakbeheer-schermafdruk zie ik dat helpsvc (=Help en Ondersteuning service) zo'n beetje de helft van de CPU-tijd gebruikt.
Mag ik aannemen dat je op het moment dat je die schermafdruk maakte niet toevallig in Help en Ondersteuning aan het kijken was?
Als dat inderdaad niet het geval was (je deed dus niets met Help en Ondersteuning), dan zou je (als test) eens die service kunnen uitschakelen. Maak een snelkoppeling naar services.msc op je Bureaublad, rechtsklik erop en kies voor "Als Administrator uitvoeren". Kijk na hoe de Help en ondersteuningsservice nu draait (waarschijnlijk met opstarttype Automatisch), dubbelklik er daarna op, zet opstarttype op Uitgeschakeld. Schakel daarna de service uit door erop te rechtsklikken en te kiezen voor Stoppen.

Ben benieuwd of dat wat oplevert.

Tijs.
 
Oke, bedankt. Ga ik doen!

Heeft iemand misschien een idee welke programma's ik allemaal uit kan zetten? (vinken)
Dat schild namelijk heel echt veel bij het opstarten.:)


@dnties:
Ik was niks met Helpsvc aan het doen, geen idee wat het is. :S
Verder; oke ga ik doen...
 
Laatst bewerkt:
Ok, dan gewoon dubbelklikken op de gemaakte snelkoppeling. Het kan zijn dat je alle meldingen/vragen over Administrator hebt uitgeschakeld in Windows 7, vandaar.

Tijs.
 
Logisch dat hij de optie als Administrator uitvoeren niet kan vinden, hij werkt namelijk met Windows XP, die heeft die optie nog niet.
 
heb je geen monxga32 op je pc ,want ik had hetzelfde probleem een paar weken geleden .

monxga32 kan overal zitten ook als hij niet bij je opstartlijst staat.

Het is maar een sugestie.
 
@ceeslm: Heeft dat Monxga32 invloed op de Helpsvc.exe (Help en Ondersteuning) service? Want dat is momenteel de grootverbruiker van CPU tijd. Of 'vermomt' het zich in/als Helpsvc.exe?

Tijs.
 
@ edward001,

Windows XP heeft die optie wel degelijk, maak er dagelijks gebruik van bij de klant. Tevens heb ik die op hier thuis ook op mijn XP machine.

Indien het niet in de rechter muisknop menu staat, wil het ook wel tevoorschijn komen met linker SHIFT+Rechter muisknop op de koppeling.
 
@ edward001,

Windows XP heeft die optie wel degelijk, maak er dagelijks gebruik van bij de klant. Tevens heb ik die op hier thuis ook op mijn XP machine.

Indien het niet in de rechter muisknop menu staat, wil het ook wel tevoorschijn komen met linker SHIFT+Rechter muisknop op de koppeling.

Mijn excuses, ik zie het. Was me eerlijk gezegd nog nooit opgevallen.
 
@crash en Edward001: Het heet dan "Uitvoeren als". Maar als gebruikersnaam waar de topic-starter onder werkt gewoon Administrator-rechten heeft, dan is dat niet nodig.

@topic-starter: Als je gebruikersnaam gewoon administratorrechten heeft, dan is het dubbelklikken op die snelkoppeling (of Start -> Uitvoeren -> services.msc) genoeg om de rest van mijn instructie uit te voeren.

@Edward001: Ik had (waarschijnlijk topic-starters 'door elkaar gehaald') het idee dat de topic-starter onder Vista of Windows 7 werkt. De sectie waarin de vraag staat geeft inderdaad aan dat XP wordt gebruikt. Mijn fout.. :eek:

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Een van je opstartitems:
--------------------------------------------------------------------------------

btdna.exe is the BitTorrent peer-to-peer content distribution network. It uses excessive system and memory resources with no corresponding benefit. Applications such as these should be disabled to improve overall system performance. Some people say that BTDNA.exe process is a software to enhance download speed and p2p. But i would like to say you to disable unless you know you want to use BitTorrent, since this program may cause excessive network usage.

Here are some behavior found of btdna.exe;-
Automatically changes your firewall settings to allow itself or other programs to communicate over the internet
Registers a Dynamic Link Library File
Adds a Registry Key (RUN) to auto start Programs on system start up
Can communicate with other computers using TCP protocols
Opens browser pop ups
The Process is packed and/or encrypted using a software packing process
This Process Deletes Other Processes From Disk
This process creates other processes on disk
Executes a Process
Writes to another Process's Virtual Memory (Process Hijacking)
Creates a TCP port which listens and is available for communication initiated by other computers
Uses DNS to retrieve the IP address for web sites
Adds products to the system registry
Executes Processes stored in Temporary Folders
Can communicate with other computer systems using HTTP protocols
This Process sends MIME Email
Changes to the file command map within the registry
Bron:Zachary Forum Techarena
 
Oke, uhm.. Hallo:confused:

Kan iemand voor mij misschien een samen vatting maken, ik ben even de weg kwijt. :p


PS: Kan iemand ook misschien zeggen wat ik uit kan vinken? in opstart lijst. :thumb:
PSS: Kunnen alle C:\WINDOWS, C:\Program Files en C:\PROGRA~1 namen uit gevinkt worden of juist niet? :thumb:
 
In principe kun je alles uitvinken op je firewall en internetsecurity na.
Alle andere programma's kun je handmatig starten als je ze daarwerkelijk nodig hebt,al die programma's die op de achtergrond "klaar staan" zijn allemaal in het geheugen geladen terwijl ze niets doen op dat moment maar wel je geheugen en evt.processortijd in beslag nemen.
Een paar kan ik je wel even aangeven:
PDVDServ
Atiptaxx (als je toch niet steeds met de scherminstellingen zit te rommelen)
ntiMui
AcDeamon
btdna (zie m'n vorige quote) #15
Microsoft Office
Blue Tooth Authtntication Agent (als je de bluetoothfunctie niet gebruikt)
Dan zou ik Adober Reader inruilen voor Foxit Reader en Adobe ook uitvinken.#4
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan