Computer kan canon a300 niet vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

bijl0589

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2001
Ik heb een canon a300 digitale camera gekocht, maar als ik de gemaakte foto's naar mijn computer wil downloaden, dan zegt ie 'no camera was found'.
Ik heb beide software schijfjes geinstalleerd, en de camera aangesloten en aangezet (aangesloten terwijl de computer uitstond). Ik gebruik windows 98 se.
Wat doe ik fout?

Bijlagen

• canonn.jpg
    canonn.jpg
    5,3 KB · Weergaven: 28
Zijn alle kabels goed aangesloten?

Kijk eens bij Deze Computer of daar de camera zichtbaar is, wanneer hij is aangesloten.

Als laatste is het zo , dat de camera wel aan moet staan op het moment dat hij verbonden is.

Ik heb even gekeken, en hij staat bij camera's en scanners. Als je dan er op klikt kan je hem toevoegen aan een programma, in dit geval zoombrowser EX. Dit heb ik ook gedaan, en nog steeds doet ie het niet. de camera staat aan als ik probeer foto's te downloaden.

de camera zit in usbscan2 en er staat ok 'camera detected'. Helaas denkt zoombrowserEX er anders over..

Is de camera direct aangesloten op de USBpoort of via een HUB?

Probeer eens alles te verwijderen en volg dan de instyructies voor het installeren zeer nauwgezet op.
Dus ook alle extra software verwijderen.

Kijk eens in de handeiding van je camera of hij samen kan werken met Win 98.

Dat zou volgens de handleiding moeten kunnen.
Gisteren hebben we er iemand bij gehad en die zei wel dat hij waarschijnlijk onder XP wel zou werken. (kon het probleem verder ook niet verhelpen)
Zijn wij nu genoodzaakt om maar XP erop te zetten om dit ding te laten werken?

Tja, moeilijk probleem.
Heb enige tijd geleden iemand gehad met een Sony fotocamera die niet wilde onder 98. Na installatie van XP wrkte hij probleemloos.
Maar of dit jouw probleem oplost is vooraf niet te zeggen.

Bedankt voor alle moeite, maar we zijn met het apparaat teruggegaan naar de winkel om eens te vragen en het blijkt dat het apparaat gewoon niet goed werkt...
nooit aan gedacht natuurlijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan