Computer kan de videokaart niet zien!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jellow

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2010
ik heb mijn nieuwe videokaart geinstalleerd.
in mijn bios kan ik niet vinden waar ik hem inschakelen moet.
ook staat dit in apparaatbeheer:
Foto-V8EANHLR-D.jpg

driver heb ik geinstalleerd.
ook op "Can you run it" van system requirements lab zegt hij dat er geen videokaart geinstalleerd is.
kan iemand mij helpen

Misschien andere drivers installeren ? :)
Of kijk of de graka wel goed aangesloten is

Laatst bewerkt:
op het plaatje kijk je verkeerd.
Je moet vrij bovenaan kijken in apparaatbeheer bij beeldscherm adapter.
wat staat daar???

ik heb de driver van bijgevoegde cd geinstalleerd.
bij die pci poorten staan uitroeptekens.
geeft dat niks aan?
en je moet toch ook wat met je bios doen?

Niet altijd.

En waarom geef je geen antwoord op de vraag van Palomino?

En type bij uitvoeren eens dxdiag en geef hier aan wat je daar vind onder beeldscherm.

En over welke kaart praten we eigenlijk?

ik ben op het moment niet thuis
ik internet vanaf mijn telefoon.
ik heb een asus hd 5750 512mb.
ik heb vista, kan je daar wel op uitvoeren?

ik ben inmiddels weer thuis.
bij dxdiag geeft hij geen videokaart aan.
(zie bijgevoegde afbeelding)

Foto-3XLIIYBA-D.jpg

en bij apparaatbeheer kan ik geen beeldschermadapter vinden, hier een screenshot:

Foto-HCZA648H-D.jpg

Laatst bewerkt:
Sorry, maar op die screens kan ik niets lezen en ik beschik niet over een vergrootglas...

Kaart wel correct aangesloten op je moederboard en de voeding?

En wellicht is het in dit geval wel zaak even in je bios de onboard kaart uit te schakkelen.

Maar let even op, je hebt nu verschillende topics met eigenlijk allemaal dezelfde onderliggende problemen. Dus goed lezen en de adviezen in de juiste volgorde uitvoeren!

Als ik mijn apparaatbeheer open staat er dus geen beeldschermadapter
ik heb ook al in mijn bios gekeken maar er staat geen Onboard video iets bij die ik uit kan schakelen.
wel heb ik PCI & PCI-Express en ik heb em op PCI-Express staan.

Vind het een beetje vervelend dat ik het nog een keer moet vragen, maar de kaart ook goed aangesloten op de voeding?

Je moet echt alles lezen en overal antwoord op geven, anders word het lastig helpen. Niet vervelend bedoelt, maar dat zou je nu toch echt moeten weten.

En hoe zit het met je chipset drivers? Heb je die wel geinstalleerd? Zo niet of bij twijfel, installeren.

Ja hij zit goed aangesloten, precies zoals in de handleiding staat.
ik heb me beeldscherm op de videokaart en ik heb gewoon beeld.
maar zodra ik een spel op wil starten zegt die: Failed to find a suitable display device. exiting program.
waar kan ik een chipset driver vinden op de CD-Rom?
onder welke naam staat die?

Laatst bewerkt:
En dan daarna nogmaals de videokaart drivers installeren, maar download ze dan eens vanaf de website van ati!

Nee, je chipset driver is voor je moederboard! Die vind je dus op de website van de fabrikant van dit board of op de website van de fabrikant van de pc.

ik was op de site van ati, en daar was een tutorial met precies de uitleg hoe je de nieuwste drivers etc. moet installeren.
nou is het probleem dus, ik heb bij apparaatbeheer geen beeldschermadapters staan..
(ik denk dat dat komt omdat ik mijn PC zonder besturingssysteem heb gekocht. ik heb vervolgens windows vista home premium geinstalleerd en daarna de drivers voor het moederbord)
Hoe kan ik daar dat "Beeldscherm adapters" tevoorschijn krijgen?

Jellow, ik vroeg of je de chipset driver (opnieuw) wilde installeren...

Jou reactie gaat nu ineens weer over beeldscherm adapters...

Installeer, zoals ik al gezegt heb, nu eerst eens je chipsetdriver en daarna pas je videokaart driver.

Daarna kijken we verder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan