Computer kan geen cd's lezen!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sando60

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2006
Ik wil een cdtje branden met Windows Media player.
Maar 9 van de 10 keer doet de cd het niet.
Windows Media Player zegt dat er niks in zit.
Ook het dvd/cd station van Computer zegt dat er niks in zit.
Heb het met Nero ook al geprobeerd, maar daar is het zelfde probleem.

de cd is een:
----------------------------------------------------------------------------------
- Nashua
- Compact Disk Recordeble
-cd-R (cd/dvd station kan wel +R lezen maar niet branden)
-700 MB/ 80 mintuten
----------------------------------------------------------------------------------
Ik heb ook deze cd geprobeerd, met het zelfde probleem:
-----------------------------------------------------------------------------------
-Maxell
-52 X speed
-cd -R SQ (weet niet wat SQ is)
-700 MB
-Compact Disk Recordeble
------------------------------------------------------------------------------------

klinkt stom, maar heb je je cd wel in de brander gedaan en niet in je gewone cd lezer? (Tenzij je cd lezer + cd brander in 1 hebt).

ik een cd/dvd lezer en brander.
Heb het ook op een andere pc geprobeerd, dat lukte ook niet.

klinkt als het niet afsluiten van de brandsessie na het branden, hierdoor kan de de pas gebakken cd nergens in gelezen/herkend worden.

klinkt als het niet afsluiten van de brandsessie na het branden, hierdoor kan de de pas gebakken cd nergens in gelezen/herkend worden.
Is volgens mij niet waar. Mijn ervaring is dat een cd die niet is afgesloten nog altijd kan worden gelezen door de cdrom-schrijver waarmee die cd beschreven is.

Klopt, maar dan zou je hem wel moeten kunnen zien in je pc, kijk eens in de verkenner van ms, kun je daar de bestanden die op cd staan wel zien?

en eigenlijk, afsluiten kan nog steeds denk ik, met een echt brandprogramma als nero, alhoewel, mss had je dan die cd moeten branden met nero, dat weet ik niet helemaal zeker. Probeer eens wat te zoeken.

*foutje met IEaddon in firefox gehad, bericht kan weg.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan