Computer kan maar 128 MB Ram hebben

Status
Niet open voor verdere reacties.

computerteun

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2009
Ik heb nu 2 computers op mijn bureautje staan. Allebei ongeveer 10 jaar oud met Windows XP Pro. SP2. Allebei met een 10 GB HD, met een 522 MB processor. Maar als ik Ram-geheugen wil toevoegen(128 MB erbij), Dan start de computer op met steeds een beep!! Beide kunnen minimaal 128 MB hebben. En ik kan er eigenlijk beter Windows 98 opzetten. Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?

Grt

Een 522 mb processor? Een processorsnelheid wordt uitgedrukt in hertz, i.c. Mhz óf Ghz.
Download de Wizard2010 eens (Klik) en vertel ons wat er precies in je computer zit : moederbord merk en type, processor, geheugen, moederbord en videokaart.

In de link linksboven klikken (download latest version) en daarna 'uitvoeren'.

Laatst bewerkt:
Hoi,

een nieuwe pc kopen :D:D nee inderdaad win 98 is nog een optie maar inderdaad 128 zou best eens het max. kunnen zijn welk merk en type moederbord heb je

Hoi,

Heb je al eens gekeken met pc wwizard zoals gast0225 vroeg want misschien is er wel wat anders aan de hand dat je wel meer geheugen kan plaatsen.

Ik heb de info:

PC 1:

> Moederbord : MSI MS-6160 (i440LX)
> Chipset : Intel i440LX
> Processor : Intel Celeron @ 466 MHz
> Fysiek Geheugen : 256 MB (2 x 128 SDRAM )
> Videokaart : ATI Technologies, Inc. 3D RAGE PRO AGP 2X
> Harde Schijf : FUJITSU (3 GB)
> Harde Schijf : FUJITSU (8 GB)
> CD-Rom Station : CREATIVE CD5233E
> CD-Rom Station : AOPEN CD-RW CRW2440
> Monitor Type : Philips - 13 inches
> Netwerkkaart : RTL8139/810x Fast Ethernet Adapter
> Besturingssysteem : Microsoft Windows XP Professional 5.01.2600 Service Pack 1
> DirectX : Versie 9.0b

En PC 2:

> Moederbord : MSI MS-6178
> Chipset : Intel i810
> Processor : Intel Celeron @ 700 MHz
> Fysiek Geheugen : 128 MB (1 x 128 SDRAM )
> Videokaart : Intel(R) 82810 Graphics Controller (Microsoft Corporation)
> Harde Schijf : SAMSUNG (10 GB)
> DVD-Rom Station : SAMSUNG CDRW/DVD SM-308B
> Monitor Type : MAG InnoVision - 16 inches
> Netwerkkaart : RTL8139/810x Fast Ethernet Adapter
> Besturingssysteem : Microsoft Windows XP Professional 5.01.2600 Service Pack 2
> DirectX : Versie 9.0c

Dit is het.

Bij PC1 snap ik niet waarom die 256 MB aangeeft. Bij de eigenschappen van deze computer maar 128!!

Laatst bewerkt:
Hoi,

Bij pc1 komt dat denk ik dat je een onboard videokaart hebt en die snoept dus 128 mb af
en bij pc 2 zal je dit eens moeten lezen

Laatst bewerkt:
Alvast bedankt voor PC1. Maar ik snap niet waar ik dan moet kijken in die handleiding van PC 2. Ik kan zoeken naar het woord RAM maar dan geeft het SDRAM of 64 MB RAM voor. Maar ik snap nog steeds niet waarom PC 2 niet hoger kan.:confused:

Laatst bewerkt:
Hoi !

Wat betreft PC 1: Als ik de gegevens goed lees heb je wel degelijk een losse graka, nl. de Ati Rage 2 x AGP.

Het geheugenprobleem zit 'm in het enkel/dubbelzijdig geheugen.

In die tijd kon je niet kwakkeloos geheugen in 'n PC proppen, bij veel mobo's kwam het PC100/PC133 en enkel/dubbelzijdig heel nauw.

Ergo: PC 1 heeft 256 Mb geheugen, helaas wordt er maar 128 Mb. herkend.

Wat betreft PC 2: lees de handleiding zorgvuldig na"kijk of er PC100 c.q. PC133 geheugen gevraagd wordt, en wat er staat betr. enkel/dubbelzijdig.

Greetz,

Harry.

P.S.: 10 jaar geleden was dir soort zaken voor mij een dagelijkse puzzle; wat zijn we verwent tegenwoordig !

Allemaal bedankt voor jullie hulp. Ik heb het aan iemand gevraagd wie ook veel van computers weet. Maar PC 2 kan ook maar maximaal 128 MB hebben. Dus allemaal bedankt. Ik klik op opgelost en dan zijn we klaar!!

Greetz:thumb::D

Hoi !

Met respect voor je computerman: nonsens, dat bordje van MSI draait prima met 512 Mb van het JUISTe geheugen !

Greetz,

Harry.

Ik heb nog het boek van de computer: Fujitsu Siemens Scaleo. Hierop kan Windows ME met 128 MB Ram draaien. En anders piept ie elke toon evenlang tijdens opstarten en komt er niks voor op het scherm.

Groeties

Laatst bewerkt:
maar ik heb ook nog een ander vraagje over dezelfde computers,

Kan in PC2(een Fujitsu Siemens Scaleo) kan daar ook een HD in van 40 to 80 GB?
Want in PC1 kan namelijk niet een grotere HD.

Hoi !

In die dagen vormde de "caps Limited" de grens betr, harde schijven.

Even uit m'n hoofd, er lagen grenzen bij 37 en later 128 Gig, daarboven werd de HDD niet meer "gezien".

Op HDD's uit die tijd kon je de jumper op ATA-schijven dan niet alleen al master/slave, maar ook als caps limited instellen.

Met een tooltje als Dynamic Drive Overlay kon je ook de beperking omzeilen

http://en.wikipedia.org/wiki/Dynamic_drive_overlay

Greetz,

Harry.

Maar kan er ook 384 MB in PC1? want dan heeft de videokaart 128 MB en de computer 256 MB. Houd er wel rekening mee dat deze computer 12 jaar oud is met Win. XP.

Groetjes,

P.S. Ik ben dat slome computertje wel eens een keertje zat, maar ik wil hem nog wel houden...:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan