Computer kan niet meer aan gezet worden Graag uw hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miranda00

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2008
Beste mensen.
Terwijl ik bezig was in een Excel programma liep de pc vast. Door 2 x op ctrl-alt-delete te drukken schakelde de pc uit.
Nu ik 'm opnieuw wil aan zetten lukt dat niet meer. Ik dacht dat het aan de schakelaar ligt maar betwijfel dat want er knippert wel een blauw lampje en achterop de kast een zwak groen lampje als er stroom op staat. Weet iemand wat hier aan de hand is en hoe ik de pc weer "aan de praat" kan krijgen? Ik hoop dat iemand mij kan helpen! Alvast bedankt.

IMG_9472 (480x640).jpg

Ik hoop voor je dat alleen de voeding kapot gegaan is ..
Welke pc heb je, en welk merk en type voeding heb je?

Dank voor uw reactie. Het is een pc van het merk HP. De voeding is Bestec-ATX-300-12Z
Zou die vervangen moeten worden....?

Je hebt geen andere voeding te proberen? Wellicht wil/kan een handige buur je ook wel helpen met het omwisselen ...

edit: Welke van de stekkers zijn in gebruik van de voeding naar de cdrom en harddisk? de dikke witte of dunne zwarte?
Nog meer apparaten aan een witte stekker?

Laatst bewerkt:
Helaas heb ik geen handige buurjongen... ik wil proberen het probleem zelf op te lossen....
Ik heb net een foto van de binnenkant van de pc gemaakt. Ervan uitgaande dat het onderdeel linksboven de voeding is... daar komt een hele bos gekleurde draadjes uit. Er is geen wit snoertje o.i.d
Aan de achterzijde aan de buitenkant zit een dik zwart snoer aangesloten.

IMG_9578.JPG

Klopt als een bus dat het ding linksboven de voeding is.
Waarschijnlijk heeft die de geest gegeven, maar om daar zeker van te zijn zou je een andere voeding moeten proberen, aanschaffen kan daarna altijd nog ..
Deze voeding zou in ieder geval moeten passen in jouw systeem: http://azerty.nl/8-1073-568313/be-quiet-system-power-7-300w.html mocht je een (toch) nwe nodig zijn

De computer is helaas overleden. Het moederbord bleek het te hebben begeven...
Bedankt voor uw reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan