Computer kan niet meer opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dyondr

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2008
Hey.
Gister avond wou ik m'n computer afsluiten, maar ik klikte perongeluk op het slaapstand knopje.
Ik kon hem er niet meer uit krijgen door de muis te bewegen, of door op wat knoppen van m'n toetsenbord in te drukken
Dus drukte ik een paar keer op escape en toen sloot die af.

Deze ochtend wou ik hem opstarten maar hij leek wel dood te zijn
Als ik op de knop klik om hem aan te doen gebeurt er niks
We hebben de kast open gedraait en alles lijkt er goed uit te zien
Toen zat m'n vader aan de stekker van de voeding en ineens starte hij op
Maar na een paar seconden sloot die ook weer af.

Het moederbord ging aan, de fans gingen draaien
En het was weer uit, en toen later ging het weer aan en uit.
Dat blijft zich dan herhalen

Dus nu hebben we de voeding uit moeten zetten, want al staat het aan blijft die de heletijd aan en uit gaan.
De power knop hebben we al een paar keer aan gehouden maar dat heeft ook niet geholpen

Mijn systeem:
http://img144.imageshack.us/img144/7715/computer1hv8.png

Heeft iemand hier ook een probleem mee gehad, of weet iemand hoe het op te lossen?

Met vriendelijke groet,

Dyon

probeer je bios te resetten, zo kreeg ik mijne ook weer aan de praat..

Op je moederbord zit als het goed is een knoopcel-batterij. Haal die er een paar minuten uit en dan zou e.e.a. reset moeten zijn.

Hoe ziet die eruit, en hoe moet ik hem eruit halen, heel voorzichtig of.. ?
En, wat reset het dan?
Haalt het ook heel windows eraf enzo, of niet?

Laatst bewerkt:
Hoe ziet die eruit, en hoe moet ik hem eruit halen, heel voorzichtig of.. ?
En, wat reset het dan?
Haalt het ook heel windows eraf enzo, of niet?
Ja, wel een beetje voorzichtig eruit halen (gaat niet erg gemakkelijk)

http://nl.wikipedia.org/wiki/BIOS
Het haalt dus niet windows eraf. Het reset alleen je bios. Denk dat je daarna de tijd even opnieuw moet instellen e.d.
(ik heb het nog niet zoveel nodig gehad)

Wat je ook kan proberen is stekker uit het stopcontact; aan-uitknop een tijdje indrukken en daarna stekker er weer in. Wil ook nog wel eens helpen (en dat reset in elk geval je instellingen niet). Ik denk alleen niet dat het helpt bij jouw probleem.

Wat gebeurt er nu precies als je de stekker in het stopcontact steekt? Hij gaat aan zeg je, maar wat zie je dan op je scherm allemaal?
Niets?
En om de hoeveel seconde gaat je systeem aan en uit? Heel snel, of duurt het ietswat langer (dat duidt namelijk op een fout tijdens het opstarten waardoor de pc zich gewoon herstart)

Laatst bewerkt:
Ja, wel een beetje voorzichtig eruit halen (gaat niet erg gemakkelijk)

http://nl.wikipedia.org/wiki/BIOS
Het haalt dus niet windows eraf. Het reset alleen je bios. Denk dat je daarna de tijd even opnieuw moet instellen e.d.
(ik heb het nog niet zoveel nodig gehad)

Wat je ook kan proberen is stekker uit het stopcontact; aan-uitknop een tijdje indrukken en daarna stekker er weer in. Wil ook nog wel eens helpen (en dat reset in elk geval je instellingen niet). Ik denk alleen niet dat het helpt bij jouw probleem.

Wat gebeurt er nu precies als je de stekker in het stopcontact steekt? Hij gaat aan zeg je, maar wat zie je dan op je scherm allemaal?
Niets?
En om de hoeveel seconde gaat je systeem aan en uit? Heel snel, of duurt het ietswat langer (dat duidt namelijk op een fout tijdens het opstarten waardoor de pc zich gewoon herstart)

Het gaat idd niet gemakkelijk, ik krijg hem er niet uit.
Dat komt vooral omdat m'n videokaart ervoor zit
En ik krijg hem maar niet los :confused:

Er komt overigens niks op mijn scherm te staan.
De computer gaat om de 2 seconden aan en dan weer uit

Ik zal het nog wel is proberen om m'n videokaart los te krijgen, maar het wil me maar niet lukken :confused:

Het gaat idd niet gemakkelijk, ik krijg hem er niet uit.
Dat komt vooral omdat m'n videokaart ervoor zit
En ik krijg hem maar niet los :confused:

Er komt overigens niks op mijn scherm te staan.
De computer gaat om de 2 seconden aan en dan weer uit

Ik zal het nog wel is proberen om m'n videokaart los te krijgen, maar het wil me maar niet lukken :confused:
weet je wel wat je doet? Anders kan je beter de hulp in roepen van iemand uit je omgeving die iets meer van pc's weet.
(wat ik bedoel is: doe voorzichtig..)

Ah, hij doet het weer! :)

Heel erg bedankt voor je hulp, Marsmannetje :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan