Computer kan Windows niet opstarten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

xxboubaxx

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2006
Berichten
29
Sinds vandaag heb ik een beetje lopen klooien aan me computer (een super idee zoals gewoonlijk van me...)

Maar nu heb ik dus dit probleem:

Me videokaart werkte niet naar behoren, de software was aan het haperen dus dacht ik.. HEY laten we vista opnieuw instaleren meteen...
Zo gezegd zo gedaan.. Een E:\ partitie had een recovery optie, dus bij het opstarten op R gedrukt en hij deed het goed.. Windows opnieuw geinstalleerd.

Nu wilde ik de MSI BIOS driver updaten. Dus ben ik naar de MSI website gegaan en heb de nieuwste driver gedownload. Die geinstalleerd en ik moest restarten.
Nu.. doet hij niks meer.
Ik krijg het MSI opstart plaatje met de opties TAB voor POST en DEL voor BIOS.
DEL doet het, tab daarentegen niet.
Ik kan dus in de BIOS komen maar meer niet.
Ik krijg niet meer het schermpje van PC ANGEL5..4..3..2..1 (dit is mijn recovery systeem) dus ik kan hem ook niet meer opnieuw instaleren.
Ik kom nu namelijk niet verder dan:

EE

Reboot and select proper Boot device
or Insert Boot Media in selected Boot device and press a key

Dit blijft hij weergeven en verder gaat hij niet.

Omdat die PC angel erop staat, heb ik geen windows vista CD gekregen en kan ik dus niet via de CD opstarten.
Daarentegen heb ik nog wel een windows XP cd van mijn ouwe (waar ik nu opzit) computer.
Als dat de enige oplossing zal zijn dan is dat maar zo, maar ik wilde tog nog eerst even proberen of het niet anders opgelost kan worden.
Ik zit nu egt met me handen in het haar, want mijn Proefwerkweek en Werkstukinleverweek is zojuist begonnen.

Bij voorbaat dank en hopen dat we er samen uit kunnen komen!

Groeten, XxboubaxX!

P.S. Dit is de link die ik gebruikt heb, er staat nog dat het op eigen risico is dus MSI kan ook niet aangeklaagd worden:p ghehe
Link
 
Dus als je in je bios gaat, kan je nog niks? Staat het dan gewoon vast? Reageert niet op de pijltjes toetsen? Is dat toevallig een USB toetsenbord? Zo ja: Sluit even een PS/2 toetsenbord aan, en ga dan naar de boot-instellingen in het bios, zet dan de hardeschijf op 1, cd op 2, en de rest laat je zo staan. (Vanaf CD zal je voorlopig toch niet starten neem ik aan.)

Heb je er ook iets van USB sticks in zitten? Wellicht is er een mogelijkheid dat de computer vanaf de stick wil starten, en dus niet lukt omdat daar geen opstart-bestanden op staan.
 
Nee, ik kan gewoon in BIOS doen wat hij moet doen, ook heb ik geprobeert om de hard disks bovenaan te zetten. BIOS is zeg maar het enige wat het wel doet.

Hard disks heb ik bovenaan gezet, ik heb de fail safe optie gebruikt, de optimal optie gebruikt maar telkens hetzelfde eindresultaat.
Het lijkt wel alsof hij ipv de drivers heb geupdate, de drivers heeft verwijderd. dat hij daarom niks kan vinden.

Kan dat?
 
Oke, heb jij je bios al gereset d.m.v. het batterijtje er even uit te halen?

Alle kabels in de pc zelf zitten nog wel goed?

Als jij de hardeschijf van de pc die tijdelijk niet werkt, in een andere pc aansluit, en je start de andere pc op, word de schijf dan herkent in Schijfbeheer?
 
Okey, zou je misschien willen uitleggen hoe je dat batterijtje er dan uit moet halen? waar die zit etc?

Ik heb niet aan de bekabeling in mijn PC gezeten aangezien ik dan bang ben dat ik meer stukmaak dan me lief is. Zulke dingen doe ik alleen als er goed uitgelegd is wat ik moet doen;)

Ik zal proberen om morgen mijn kast te openen en de harde schijven eruit te halen (het zijn er 2 van samsung). Me ouders liggen te slapen dus ik moet niet teveel herrie maken;)

Echt super dat je zo snel reageerd!:thumb:
 
4bba49ae06208-CMOS_batterij.png


Dat batterijtje kan je er uitwippen door het omcirkelde 'klipje' in te drukken met een puntig iets. Pas wel op dat je niet statisch geladen bent zodra je in de pc kast bezig bent.


Succes.
 
Ik heb het batterijtje eruit en erin gedaan, het was even zoeken tussen al die kaarten:p

Nu krijg ik het volgende:

Hij start op met alle device #o1 generic storage.. initializing usb controllers etc, de standaard opstartprocedure.

Op het laatst krijg ik het volgende

CMOS Checksum Bad
CMOS Date/Time Not Set
Press F1 to Run SETUP
Press F2 to load default values and continue..

Wat moet ik hier dan doen?:)

Er is dus progressie:D
 
Balen, hij geeft nu weer de

EE

reboot and select proper boot device etc...

aan.

Ik zat me te bedenken, als ik een externe harde schijf met een OS erop (erop gezet via een andere PC) en ik laad dan via die externe harde schijf bijv windows XP...
Is het dan mogelijk dat ik op die harde schijven binnenin de defecte computer, de recovery aan kan zetten? en dus weer vista erop kan zetten?

Gewoon een gedachtegang, misschien kan het wel helemaal niet..
 
Laatst bewerkt:
Zou kunnen, met wat prutsen, zou erg lang duren omdat je het over USB aansluit, dit zou geen probleem moeten zijn. Maar snel zou het niet zijn.

Probeer morgen maar gewoon de hardeschijfen te checken met een andere computer.


Wat ik me net bedenk, tijdens die update die je hebt gedaan vanaf de MSI site, is er iets met de computer gebeurt?

Zijn de schijven aangesloten met SATA? (Zo ja: Probeer even de IDE / AHCI functie anders te zetten in de bios, wellicht wil het dan wel starten. Kan zijn dat het geinstalleerd is terwijl de SATA behandelt werd als IDE)
 
Okey, dan houden we dat ook nog maar even achter de hand..

Tijdens de installatie vroeg de installatie zelf om een restart (popup) terwijl hij nog aan het installeren was... dit vond ik wel wat raar... maarja, de software zou het moeten weten lijkt mij...

Ik zal morgen kijken in de BIOS hoe ze behandelt worden, en dan daarna in een andere computer duwen als het niet lukt.
ik ga nu slapen want moet morgen weer een tentamentje maken.

echt nogmaals, superbedankt dat je me wilt helpen, daar ben ik egt heel blij mee!

slaap lekker alvast!
 
Jouw probleem,volgens de foutmeldingen,is dat je CMOS-batterij lekt/leeg is.Vervang de batterij (CR2032)
 
waarschijnlijk baseer je dat op het feit dat de tijd niet meer klopt en die scan het niet doet?
maar, de hardware is niks mis mee, en ik had hem er even uitgehaald omdat dat het misschien kon oplossen;) maar evengoed superbedankt voor het meedenken!

Ik heb zojuist een windows vista CD erin geduwt en hij pakt hem! ik denk dat die bios update ervoor gezorgt heeft dat mijn OS overstuur is geraakt...

Hopen dat hij hierna werkt!
Jullie horen meer als hij klaar is

groeten!

Edit:
In de instalatie van windows vista kon je kiezen voor VISTA HERSTELLEN.
Ik klik hierop en nu laat hij alle besturingssystemen, partitiegroottes en locaties zien, hij geeft hier niks aan... dus vista of mijn harde schijf werkt niet.
Ik laat hem nu gwoon helemaal opnieuw instaleren

groeten!
 
Laatst bewerkt:
Okey ik heb VISTA opnieuw geinstalleerd en het werkt weer.

nu heb ik wel hetzelfde probleem met de videokaart als dat ik hiervoor had jammergenoeg.

Ik krijg nu dit als foutenrapport:

Beschrijving
Een probleem met de videohardware heeft ervoor gezorgd dat Windows niet meer goed werkt.

Probleem met handtekening
Naam van probleemgebeurtenis: LiveKernelEvent
Versie van besturingssysteem: 6.0.6001.2.1.0.768.3
Landinstelling-id: 1043

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem
WD-20100407-2252.dmp
sysdata.xml
Version.txt

Tijdelijke kopie van deze bestanden weergeven
Waarschuwing: Het openen van een kopie van deze bestanden kan schadelijk zijn voor uw computer als een virus of een ander beveiligingsprobleem het probleem veroorzaakt.

Extra informatie over het probleem
BCCode: 117
BCP1: 84E50510
BCP2: 8E4F6A50
BCP3: 00000000
BCP4: 00000000
OS Version: 6_0_6001
Service Pack: 1_0
Product: 768_1

Echter... ik krijg dit probleem alleen als ik een nvidia driver (197.13) heb geinstalleerd... nu draait hij zonder driver (op lage resolutie want dat is nu niet te veranderen) en nu krijg ik helemaal geen foutmeldingen... al uren niet...

ik ga nu 196.21 van de nvidia driver installeren.. hopen dat die gewoon werkt, want dan is de oplossing simpel.

jullie horen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan