Computer kapot?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

W9M0N5

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2013
Hallo,
ik had nog een oude Computer thuis en hadden het RAM eruit gehaald en in mijn nieuwe gestopt.
Alleen deed ik het denken ik niet goed, hij was er niet helemaal in.
Ik deed mijn computer aan en opeens rook ik een verbrandings lucht, ik trok als een gek de stroom stekker eruit want via het aan en uit knop lukte het niet.
De geur kwam van mijn CD disk, daarna haalde ik het RAM eruit en deed hem toen aan, alles werkte alleen kreeg ik geen scherm op mijn monitor.
Het was dom wat ik deed maar ik weet niet was er precies is gebeurt daarom vraag ik om hulp.

- W9M0N5 | Lukas

kortsluiting denk ik, want als je de RAM er niet goed in doet, zit ie gewoon niet aangesloten dus gebeurd er niets.
Waarschijnlijk je Videokaart?

Ten eerste kijk je even wat er gebeurd als je er een andere monitor op aansluit.
Als er dan nog steeds niet gebeurd moet je even je PC openmaken en kijken hoe je videokaart en nu uitziet.
Als die zwart is, andere video kaart halen. heb je meteen een nieuwe en dus betere;)
succes ermee

---Rick

Mijn monitoren allebij getest en ze reageren alsof de PC uit is, Videokaart heeft geen rare geur en ook niet verbrand, de voeding een beetje en de Disk ding stinkt het meest

zonde om er nog geld aan uit te geven
er zijn meerdere dingen verbrand ,door de kortsluiting

Ik breng hem wel bij een pcwinkel, zij helpen met wel.

Dat kan door vanalles gebeuren wat stroom geleid (metaal dus in het algemeen). Als je het geheugen niet goed plaatst kan je dus kortsluiting maken met de metalen contacten, en daarmee kan je je moederbord frituren. Grote kans dat je pc enkel te repareren is door meerdere dingen te vervangen wat mogelijk de pc niet meer waard is.

Advies voor de volgende keer: als je er geen verstand van hebt, ga dan naar de computerwinkel en laat ze het daar doen. Anders heb je nog meer van dit soort dure lessen straks ;)

Begin eens bij het begin!
Ram er uitgehaald en in een nieuwe gestopt!!!!!!!!

Vooraf wel gecontroleerd of het compatible was!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan