Computer --> Koelkast

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben nog steeds aan het nadenken over wat je zei over je 486.
Momenteel heb ik vier computers staan.
Wanneer mijn levensduur toeneemt met de te verwachten tijd, dan zal ik nooit meer een nieuw systeem hoeven kopen.

Sigma
 
Geplaatst door sigma

Momenteel heb ik vier computers staan.
Wanneer mijn levensduur toeneemt met de te verwachten tijd, dan zal ik nooit meer een nieuw systeem hoeven kopen.
Nice...

Maar ehm, ik ben benieuwd wat de temps en de levensduur zijn van laten we zeggen, een p4 3gHz?
 
nu ook nog een paar vraagjes van mij:
1. vreet een PC in de koelkast veel energie?
2. Hoe doe je het met die internet kabels?
3. En de laatste: Staat je PC luchtledig (zonder zuurstof) in die koelkast?
 
Geplaatst door Barry_127
nu ook nog een paar vraagjes van mij:
1. vreet een PC in de koelkast veel energie?
de pc evenveel als normaal. De koelkast moet harder werken dan normaal (vermoedelijk staat hij constant aan) en dat kost een hoop energie
Hoe doe je het met die internet kabels?
je zult ergens een gat in de kist moeten maken om alle kabels (stroom, muis, beeldscherm enz...) naar binnen/buiten te laten
En de laatste: Staat je PC luchtledig (zonder zuurstof) in die koelkast?
ooit een vacuum koelkast gezien dan? Nee, er is gewoon zuurstof in die vrieskist. Waarom wil je dat trouwens weten? Ben je beniewd of je CPU in ademnood komt? :D:D
 
Ik wil toch even reageren naar aanleiding van het bericht van Meelman. Helaas heeft hij enige details over het hoofd gezien. Overigens is dit niet verwijtbaar.

Tav het eerste punt het energieverbruik is het zo dat de vrieskist idd meer stroom verbruikt, maar de computer veel en veel minder door het principe van de supergeleiding bij lage temperaturen.

Het tweede punt, het gat was geen probleem. Gewoon erin geboord met een 12 mm boor. Zowel binnen als buiten een rubber stop en de opengekomen ruimte in de wand heb ik volgepurd. Het moet tenslotte wel weer fatsoenlijk geisoleerd zijn ivm energieverlies.

De laatste vraag begrijp ik ook niet goed, waarom zou het vacuum als het er al was een probleem zijn. Bij het wisselen van CD, DVD, floppy etc moet ik toch in de vrieskist zijn.

Sigma

Ps. Meelman ik ben ook benieuwd naar een duurtest in de vrieskist met een Pent 4 3.0 Ghz
 
Geplaatst door sigma
Tav het eerste punt het energieverbruik is het zo dat de vrieskist idd meer stroom verbruikt, maar de computer veel en veel minder door het principe van de supergeleiding bij lage temperaturen.
Een pc gebruikt maximaal 300W. Meer kan de voeding gewoonweg niet leveren (wel bij meer dan 300W voeding maar dat is overkill in een p1) Een Koelkast verbruikt meer. Als hij de hele dag aan staat al helemaal. Dus de besparing kan nooit opwegen tegen de hoeveelheid energie die je extra gebruikt.

Ik ben niet zo bekend met supergleiding. Hoeveel scheelt dit, in procenten?
 
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
En de laatste: Staat je PC luchtledig (zonder zuurstof) in die koelkast?
--------------------------------------------------------------------------------


ooit een vacuum koelkast gezien dan? Nee, er is gewoon zuurstof in die vrieskist. Waarom wil je dat trouwens weten? Ben je beniewd of je CPU in ademnood komt?

nee maar in een van de eerste berichten van deze topic zei iemand dat je hem vacuum moest houden
 
nee hoor.

Verwar 'luchtdicht' niet met 'luchtledig' :)
 
Ik ben nog steeds heel gelukkig.

Sigma ;-)
 
Laatst bewerkt:
Even iets anders; ontstaat er geen condens als je hem in de vrieskist stopt? Dit lijkt mij onoverkomelijk, en dat vind je pceetje niet zo fijn denk ik....
 
Condens bij minus 18?
Dit is meteen ijs, er is dus geen condens.

Sigma
 
Maar bij de processor en videokaart ed zal het nooit - 18 blijven, ik denk dat er bij zo'n temperatuursverschil wel degelijk condens zal ontstaan. Kijk maar naar die prometia coolers, daar zit een speciale behuizing om de processor om te zorgen dat er geen vocht bij de processor komt...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan