Computer kopen?!?

Status
Niet open voor verdere reacties.

henk123

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2003
Waar moet ik op letten als ik een computer koop.

Wie kan mij enkele begrippen uitleggen die handig zijn om te weten.

Hoeveel intern geheugen en hoeveel extern geheugen heb je ongeveer nodig voor een goede computer (gemiddeld).

Ligt er helemaal aan wat je ermee wilt doen. Wil je zwaar gamen, dan heb je veel intern geheugen nodig en een hele goede videokaart.

Wil je alleen internetten en een paar brieven typen, dan heb je helemaal geen dure pc nodig met veel intern geheugen e.d.

Geplaatst door henk123
Ik wil een computer voor m n werk. Dus niet voor games.
En als je nu nog even vermeldt waarvoor je hem op je werk wilt gebruiken, wordt het wat makkelijker om een antwoord te geven.

Guus.

Ook belangrijk is hoeveel je ervoor over hebt. Als je alleen wat moet typen heb je helemaal geen supersonische pc nodig.

Een leuke pc heb je al voor ca 400 Euro (zonder monitor).
Dan heb je bv zo'n systeem :

Powerline Miditower
Moederbord SiS 741GX chipset, Micro-ATX
Processor AMD Athlon XP 2500+
Geheugen 256Mb DDR333
Videokaart Onboard VGA tot 64MB & AGP Vrij
Harde schijf 40Gb 7200rpm IDE
CD/DVD DVD speler & CD brander combo
Diskettestation 1.44Mb
Geluidskaart Onboard 6-channel Audio
Netwerkkaart Onboard 10/100Mbit
Speakers Stereo speakerset
Toetsenbord 104-Key toetsenbord PS/2
Muis Scrollmuis PS/2

Dit is zonder software.

Ik zoek een gewone, gemiddelde computer. Voor typ en internet werk.

Maar het gaat mij er gewoon om een idee te krijgen hoeveel geheugen gemiddeld is voor een computer.

Je mag ook best zeggen hoeveel ik nodig heb als ik games wil spelen en hoeveel ik nodig heb als ik dat niet wil doen. Een richtlijn dus...

Boven jouw bericht is een voorbeeld van een leuke pc voor typ- en internet werk.

Deze is duidelijk niet geschikt voor zware games.

Bedankt Tanje voor je reactie.
Nog een vraagje: Wat wordt het verschil als ik veel spelletjes wil spelen op mijn computer?

Heel veel verschil. AMD's worden in de regel erg warm heb ik gehoord. Dan zou ik voor een echte Pentium gaan. (correct me if i'm wrong)

Geheugen is dan duidelijk te weinig, videokaart ook te licht. Dit is mijn persoonlijke mening.

Ik heb het dan niet over Freecell spelen of zo, maar over spelletjes die grafisch nogal wat eisen van je computer.

hoe groot wordt het geheugen dan en wat voor videokaart moet ik dan gebruiken?

Die vraag laat ik liever beantwoorden door de gamers. Die spreken uit ervaring.:)

Als je het alleen bij terkstverwerking en internetten houdt, is zelfs de genoemde pc heel erg veel van het goede.

Voor internet moet je meer naar je verbinding kijken.

Als je veel wilt downloaden (mp3 bv) kan je je wat meer richten op je harde schijf.

Ik zit nu achter een P3 667 Mhz met 512 MB en Winxp. HDD is 13 GB. Op de ietwat krappe ruimte op m'n harde schijf na is ie prima geschikt voor internet, office en cd's branden.

Ik heb 512 Mb omdat ik XP heb en regelmatig grafische programma's gebruik. maar als jij dat niet doet en W98 gebruikt kun je ook wel volstaan met 256 mb.

Ook op de monitor kun je dan besparen, tenzij je wegens ruimte voor een TFT wilt kiezen. :)

En dan ben je voor veel minder dan 400 euro klaar. Denk dat je het met 250 euro dan al redt.

Tip: snuffel eens op marktplaats.nl en kieskeurig.nl ;)

Als je het alleen bij terkstverwerking en internetten houdt, is zelfs de genoemde pc heel erg veel van het goede.

Voor internet moet je meer naar een snelle verbinding kijken.

Als je veel wilt downloaden (mp3 bv) kan je je wat meer richten op je harde schijf.

Ik zit nu achter een P3 667 Mhz met 512 MB en Winxp. HDD is 13 GB. Op de ietwat krappe ruimte op m'n harde schijf na is ie prima geschikt voor internet, office en cd's branden.

Ik heb 512 Mb omdat ik XP heb en regelmatig grafische programma's gebruik. maar als jij dat niet doet en W98 gebruikt kun je ook wel volstaan met 256 mb.

Ook op de monitor kun je dan besparen, tenzij je wegens ruimte voor een TFT wilt kiezen. :)

En dan ben je voor veel minder dan 400 euro klaar. Denk dat je het met 250 euro dan al redt.

Tip: snuffel eens op marktplaats.nl en kieskeurig.nl ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan