computer kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hel22

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 aug 2007
hallo, mijn vriendin wil een laptop kopen.
ze weet niets van computers af, dus wil ik haar helpen.
ze wil de laptop voornamelijk voor dvd's afspelen en spelletjes.
waarschijnlijk gaat ze later ook office gebruiken enzo..
het mag niet duur zijn, dus maximum 1000 Euro.
kan iemand me helpen?
bedankt, helene

zware games wordt wel lastiger op een laptop.

heb je er zelf beetje verstand van kijk bij dell en probeer zelf een redelijk systeempje samen te stellen.

Noem eens het spel waarvan je denkt (weet) dat het 't meest van het systeem vergt. Daarna kun je een kant en klaar advies verwachten v.w.b. een laptopje.

echt geen idee, ze weet het nog zelf niet. geen al te zware geloof ik.
het is meer voor de kinderen en ze zijn nog klein.

Hoi,

Een 'gezinscomputer' dus.
Als er geregeld kleine kinderen achter zitten, zou ik geen laptop aanschaffen.
Het blijft toch een kwetsbaarder 'geheel' dan een apart toetsenbord en scherm waar kinderen achter zitten.
En dan heb je voor het bedrag dat je noemt een grote en goede keuze.

Een alternatief is - naast de notebook - een apart scherm, toetsenbord en muis, maar daar zit natuurlijk een ander kostenplaatje aan. Hoewel dat in principe ook nog binnen de begrote duizend Euri zou kunnen.

Ik weet niet waar ze woont, maar houdt de aanbiedingen van dozenschuivers in de gaten .....

Laatst bewerkt:
Gamen met een laptop is echt geen probleem. Ik doe niets anders. Het enige waarop je moet letten is de grafische kaart. Zorg dat die zwaar genoeg is. Veel 'gezinsspellen' vereisen toch wel een grafische kaart van 128 MB of hoger, nvidia bijvoorbeeld ook geforce go 6600 of hoger. Bij echte gamespellen kan je ook weer rekenen op 256 MB en een nog zwaardere grafische kaart.
Wil je echt superzware games spelen kan je best een dure desktoppc kopen, aangezien die games een cpu van 3 GHz vereisen tegenwoordig.
Maar zoals ik al zei: gamen op een laptop is in principe geen probleem. Naar mijn ervaring gaat dat zefls het best met acer of HP. En naar wat ik in de reclamefolders zie (daar ga ik op af, geen ervaring dus) is toshiba ook geschikt.

Kijk alleen naar die grafische kaart. Tegenwoordig wordt de meeste aandacht gevestigd op grafische prestaties. Met andere woorden, als je een computer koopt met een recente grafische kaart, en je wil een maand of 3 later al een recent spel spelen, kan je dat al niet meer tegen de hoogste kwaliteit, bij wijze van spreken.

Maar als je geen al te zware hebt is het echt geen probleem.

bedankt allemaal, ze heeft een toshiba gekocht voor 699 euro.
naargelang ik gehoord heb is het een goede.
nogmaals bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan