Computer krijgt bluescreen bij installeren videokaart driver?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Silpher

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2008
Beste leden!

Sinds een aantal dagen geleden doet mijn computer het niet correct. Vlak voordat het gebeurde sleurde ik een document van de ene map naar een andere, toen bleef mijn beeld hangen/liep mijn computer vast. Ik starte hem toen opnieuw op. Toen hij opnieuw opgestart werd zat ik allerlei stipjes op het scherm tijdens het opstarten, maar alles verliep zoals het hoorde. Totdat ik bij het scherm kwam waar ik mijn wachtwoord moest intypen, hier kreeg ik een bluescreen. Dit kreeg ik telkens als ik mijn computer probeerde op te starten:
10qyw6r.jpg
Ik heb daarna geprobeerd om via safe mode in te loggen, dit werkte! Toen heb ik vlug een back-up gemaakt van mijn gehele computer en mijn computer terug gezet naar fabrieksinstellingen. Toen deed mijn computer het weer. Alleen nu telkens als ik mijn video-driver installeer, en de computer opnieuw opstart. Krijg ik het zelfde probleem weer. Ik weet nu niet of de software corrupt is, of het aan de hardware ligt. Ik ben zelf geen expert maar het lijkt mij dat er niks is met de videokaart als je wel gewoon beeld hebt? Waarschijnlijk zit ik fout, hoop het niet!:(

Wat zou hier nu het probleem kunnen zijn? Alvast bedankt!

Hier wat afbeeldingen van de stippen:
1gtbtz.jpg
ibf6kx.jpg

Hoi,

Heb je nieuwste drivers voor je videokaart ?
Om welk type videokaart gaat het ?
Als je in veilige modus opstart, worden de drivers NIET ingeladen dus dat zou kunnen verklaren dat je dan geen probleem hebt.

Probeer in veilige modus alles aan Ati gerelateerde software te verwijderen, en download de nieuwste drivers voor je kaart.
Mocht je dan nog problemen hebben, zou het kunnen dat de kaart aan het doodgaan is vanwege de artifacts...

Hoi Rickvi68, bedankt voor het reageren.

Ik had via de site van AMD Radeon het programma Driver Autodetect gedownload om zo te kijken welke driver ik nodig heb. Deze geeft aan dat ik een 'Radeon HD 4xxx Series PCIe' videokaart serie heb.
Op dit moment werkt mijn computer, omdat ik de driver nog niet geinstalleerd heb. Wanneer ik deze waarschijnlijk weer ga installeren zal het weer fout gaan. Ligt dit dan toch aan de hardware van mijn videokaart?

Hoi, zou zomaar kunnen dat de videokaart aan het overlijden is.

Wat je nog zou kunnen proberen; laat de drivers een door Windows zelf installeren, mocht dat goed gaan, kun je de drivers van AMD er op zetten.( wel eerst in apparaatbeheer de installatie ongedaan maken)
Krijg je weer een vastloper, oid dan kan je ervan uitgaan dat de kaart stuk is, de drivers gaan namelijk de onderdelen van de kaart 'aanspreken', en als die stuk zijn krijg je fouten.
Dat gebeurd uiteindelijk bij wat oudere kaarten, door warmte en weer afkoelen krijg je heel kleine breukjes in diverse soldeerverbindingen.

Wauw! Ik snap er helemaal niks van, hij doet het weer, met de drivers geïnstalleerd en al! Ik had ook voor zekerheid stofzuiger erdoorheen gehaald, maar dat dit werkt is eigenlijk maar een mythe volgens mij.
Hoe zou het dan kunnen dat hij het plotseling op het midden van de dag niet meer werkte?

Geen idee, maar ben blij voor je!!!

Zou zomaar kunnen dat de nieuwe drivers het verschil maken....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan