Computer lags(sloom) :S

Status
Niet open voor verdere reacties.

xGodofWarx

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2006
Berichten
8
Beste leden,

Ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen.
als ik bijvoorbeeld spellen zoals;GTA San Andreas, Runescape 2 (runescape.com) of andere 3D spellen dan gaat mijn computer eerst heel even snel voor ongeveer 40 seconden dan begint hij egt supersloom te worden voor ongeveer 15 seconden dan gaat hij weer ong 8 minuten snel en dan weer 15 seconden sloom zo gaat het maar door.
ik heb hier echt hulp bij nodig kunnen jullie mij a.u.b. zoveel mogelijk tips geven over anti sloomheid programma's of wat dan ook.
Bedankt
 
Is dit alleen met spellen het geval? Of ook met programma's in windows.

Ook graag je volledige computerconfiguratie. (OS, CPU, RAM, HDD)

Joris.
 
Antwoord;

Zeg maar als ik anti virus programma's run dan gaat het ook sloom op de zelfde wijze als ik al zij.
 
Kan best zijn, maar het zou wel handig zijn om de Specificaties van u systeem te kennen.
Anders is het ook moeilijk om u verder te helpen.
 
Met een rechtermuisklik op 'Deze Computer' kan je bekijken hoe snel je processor is, en hoeveel ram-geheugen er in je pc zit.
 
Gebruikt : 62.024.101.888 bytes 57.7 GB
Beschikbaar: 17.999.130.624 bytes 16.7 GB
Capaciteit : 80.023.232.512 bytes 74.5 GB
 
Dit is niet wat ik wilde weten. Zie bijlage.
 

Bijlagen

  • sysspec.JPG
    sysspec.JPG
    65,7 KB · Weergaven: 42
Laatst bewerkt:
Ik vermoed dat het probleem bij het Ram ligt, omdat de spellen van tegenwoordig nogal vaak veel geheugen vragen moet u ram te vaak ververst worden in spellen.
 
hmmmm,
maar mijn vriend heeft een windows 2000 en die heeft volgens mij nog minder RAM,
hoe kan dat?
en ik heb deze pc ong 3 jaar
 
Windows 2000 met minder dan 256 MB ram? Dan kan je daar toch niet op werken. Zo een systeem vliegt bij mij regelrecht de deur uit als ik dat in handen krijg.
 
jgeypen zei:
Windows 2000 met minder dan 256 MB ram? Dan kan je daar toch niet op werken. Zo een systeem vliegt bij mij regelrecht de deur uit als ik dat in handen krijg.

Windows 2000 met 256 RAM werkt perfect:confused: xp is stukken zwaarder. Ik vind persoonlijk dat 2000 zeer goed werkt met 128 RAM(64 gaat eiglijk ook nog voor wat office/internet gedoe) 2000 vraagt niet veel meer RAM dan 98 en bij 98 is 128 ideaal.

Maar spellen icm xp dan heb je tog op zen minst 512 mega nodig en liefst 1 giga voor games.
 
nou je systeemeisen zijn echt te laag voor GTA:SA ... dat heet ook geen lag. Want lag is wanneer je online gamed dat hij dan stotterd.. dat heeft met je internet up-en download snelheid te maken ofzo (ping).
 
jgeypen zei:
Windows 2000 met minder dan 256 MB ram? Dan kan je daar toch niet op werken. Zo een systeem vliegt bij mij regelrecht de deur uit als ik dat in handen krijg.
je kan zelfs windows xp draaien met 256 mb slome ram.
(en bij een bezittelijk voornaamwoord is het niet u maar uw, joris.)
voor van zulke nieuwe spellen heb je inderdaad een wat betere computer nodig. anders heb je kans dat ie er ook nog voortdurend uitvliegt. dat probleem had ik ook toen ik te weinig geheugen had bij gta sa
 
Rimsic zei:
nou je systeemeisen zijn echt te laag voor GTA:SA ... dat heet ook geen lag. Want lag is wanneer je online gamed dat hij dan stotterd.. dat heeft met je internet up-en download snelheid te maken ofzo (ping).

Bij online gamen is het juist PING, offline is LAG:)
 
Runescape 2 is niet zwaar. je kunt het draaien op 300 mhz pcs en het beste op 500 mhz pc's
je hebt er niet speciaal een snelle internetverbinding voor nodig. in mijn tijd dat ik nog verslaafd was aan runescape heb ik ook nooit iets meegemaakt van sloomheid terwijl mijn broer altijd downloadt - het ligt dus waarschijnlijk niet aan een hoge ping (er staat in runescape niet vermeld hoe hoog je ping is met de server)
als je alsnog multiplayergames gaat doen, zorg dan dat de server waar je op speelt in europa staat, anders kan je veel ping krijgen, boven de 100 ping gaat het meestal wel sloom
 
skelle zei:
Bij online gamen is het juist PING, offline is LAG:)

:confused:

PING (in games) => Tijd hoelang het duurt tot de pakketjes heen en weer gaan in MS. Hoe lager, hoe beter.
LAG => haperingen.
Lag is het fenomeen dat optreedt als je op het Internet speelt en het spel door hevig Internetverkeer vertraagt. Het spel gaat plots veel trager en kan soms haperen. Dit gebeurt meestal als je een hoge ping hebt, of anders gezegd, als je met een gewoon modem speelt.

Dus waarom zou je online geen lag kunnen hebben?
 
xGodofWarx, misschien kun je EverestHome eens downloaden.
Deze geeft je een duidelijk overzicht van moederbord, videokaart e.d.

(en bij een bezittelijk voornaamwoord is het niet u maar uw, joris.)
We zitten hier bij Helpmij om computerproblemen op te lossen, NIET om een ander op taalfouten te wijzen.
voor van zulke nieuwe spellen heb je inderdaad een wat betere computer nodig.
Voor van zulke spellen?
Er is een spreekwoord.........verbeter de wereld......... ;)
 
[OFFTOPIC]
Ping is de tijd dat een pakketje er over doet om van de bron computer naar de doel computer te komen en weer terug te komen zoals XP_PC al zei. geld niet alleen bij Games en niet alleen bij MS :).

Bij games is de Bron jou eigen pc en het Doel de server.

LAG ontstaat omdat alle spelers in het spel synchroon moeten blijven lopen, zodra er iemand langzamer gaat dan de rest gaat het spel compenseren door andere spelers te vertragen zodat de "langzame speler" weer gelijk komt te lopen, (effect van 3 keer nar een hoek toe lopen en elke keer weer terug gezet worden op je begin punt)
de persoon die achterloopt ondervind ook een vorm van lag omdat hij langzamer loopt dan de rest zal hij overige spelers weg zien schokken.

Een indicator voor LAG is een hoge ping van jezelf of van iemand anders.

Maar jah dat is offtopic aangezien het probleem ook optreed bij het gebruik van de virus scanner dus we kunnen wel de heletijd over games gaan praten en de terminologie daarvan bespreken maar dat lijk me niet bijdragen aan het probleem van de topic starter
[/OFFTOPIC]

xGodofWarx
Welke processen draai je? misschien dat er iets op de achtergrond eens in de 8 minuten ververst/update?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan