Computer leeg?

Status
Niet open voor verdere reacties.

xCharlotte

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2011
Toen ik vanmiddag mijn computer aanzette en klikte op mijn eigen gebruikersdeel van de computer, zag ik ineens een zwarte achtergrond en mijn hele bureaublad was leeg. Ik zocht verder tussen mijn afbeeldingen en documenten, alles helemaal leeg. Rechtsonder in het scherm kwam wel een klein ballonnetje omhoog, waarin stond dat alles in de standaardinstellingen was gezet. Nu keek ik ook op de andere gebruikersdelen van de computer, maar die hebben al hun afbeeldingen en documenten nog.
Ik heb zelf eigenlijk helemaal geen verstand van computers en dus vroeg ik me af of iemand hier weet hoe het kan dat al mijn bestanden weg zijn, zonder dat de andere gebruikers iets missen, en vooral hoe ik ze weer terug kan krijgen! Alvast bedankt!

Dat heb ik op school ook wel eens in het ICT netwerk, dan krijg ik de melding U moet opnieuw af-aanmelden dan zou het opgelost moeten zijn zo niet neem contact op met uw systeembeheerder/administrator.

Dat heb ik op school ook wel eens in het ICT netwerk, dan krijg ik de melding U moet opnieuw af-aanmelden dan zou het opgelost moeten zijn zo niet neem contact op met uw systeembeheerder/administrator.

Dat heet een tijdelijke of een zwevend profiel ;)

Maar ik denk niet dat de TS inlogt via een AD(active directory)?

Ben je nog wel ingelogd als je zelf? zoals je gebruikersnaam hiervoor ook was?

Ja, ik zit nog gewoon ingelogd op m'n eigen naam; daar is helemaal niks aan veranderd.

Laatst bewerkt door een moderator:
xcharlotte:Welkom op Helpmij.nl:thumb:

Kun je aangeven om welk OS het gaat?(xp,vista,w7 etc)
Dan kan ik het topic verplaatsen naar de juiste sectie.

Zou je eens willen kijken bij C:\Users(Gebruikers)\gebruikersnaam\bureaublad .
Staat daar nog wat in of is die ook helemaal leeg? en wat voor rechten heb je en zijn er nog meer gebruikers op die computer die rechten hebben?

Aaah dit is echt geweldig; ik heb het weer teruggevonden! Gelukkig hoeft alles van school dus niet overnieuwd! Echt top haha :D Hartstikke bedankt! :D
Heb je dan ook enig idee hoe dit zou kunnen en hoe ik dit voortaan kan voorkomen?

Laatst bewerkt:
Oh nu heb ik trouwens nog wel een vraag, want als ik nu mijn afbeeldingen open, laden die niet. Kan dat ook opgelost worden?

Laatst bewerkt:
Voor de tweede keer..

Gisteren had ik ook al een bericht gestuurd; dat mijn computerdeel helemaal leeg was. Toen dacht ik dat het op was gelost, omdat ik alles terug had gekregen. Nu zette ik zonet mijn computer weer aan, en nu ben ik al mijn bestanden alweer kwijt. Enig idee hoe dit alweer zou kunnen en hoe ik ze dit keer terug kan krijgen? Deze keer staan ze namelijk niet in C:/Gebruikers .. Alvast bedankt!

Mod-edit
@xCharlotte
Aangezien het om hetzelfde probleem gaat hoef je hiervoor geen nieuw topic aan te maken en kun je gewoon hier verder gaan.
Daarom heb ik je nieuwe topic samengevoegd met het oorspronkelijke topic en de status aangepast.

Mvg,
Mik Zjegger
Mod Helpmij

Laatst bewerkt:
Heb je voor eerste keer een foutmelding gehad, of een BSOD (blauw scherm) of wat dan ook.
Heb je goede antivirus bescherming.

Je zou een systeem herstel naar een eerdere datum kunnen proberen.
Daarna is een scan met MBAM geen gek idee.
Met daarna een opruimactie met cCleaner

Mochten er wel foutmeldingen o.i.d. zijn geweest, dan lezen we die graag eerst.
Mvg Leo

Ik heb geen enkele foutmelding gezien, alleen maar dat het 'met de standaardinstellingen' wordt geopend. Ook heb ik systeemherstel geprobeerd, maar daar schiet ik ook niet veel mee op..
Dus ik zal die scans e.d. dan wel proberen en dan maar hopen dat het goed komt! Maar als ik alles 'opruim', doe ik dat dan met de hele computer, of alleen op mijn eigen deel? En wat wordt er precies mee opgeruimd?

ccleaner ruimt alle gebruiker accounts op.
Er is precies te zien wat er opgeruimd wordt (geen dingen die kwaad kunnen, wel worden eventuele wachtwoorden etc gewist en moeten de eerste keer dat een site geopend wordt weer worden ingevoerd..
MBAM gaf geen gevonden malware aan?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan