Computer leeggooien?

Status
Niet open voor verdere reacties.

maikel pk

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2007
Ik heb een vraag,
de laatste tijd is mijn computer nogal sloom geworden, er staat veel rotzooi op me harde schijf. Ik wil daarom mijn harde schijf compleet leeggooien, maar hoe kan ik dit het snelste en het beste doen? zodat ik weer een nieuwe start kan maken met me pc?:cool:

alvast bedankt,

Maikel

Als ik jou was zou ik XP opnieuw installeren.
Ik had ook een slome computer en na de installatie loopt hij weer perfect dus ik zou dat doen.

ja oke, maar ik wil ook graag gewoon alles eraf hebben en alleen belangrijke dingen er weer op zetten? dus mijn vraag is nog steeds? hoe gooi ik alles er simpel af?

Naja bij je softwarelijst kijken en dingen weggooien en daarna met ccleaner er even langs en dan heb je ook aardig wat weg.
Maar om de slome dingen en storingen(als je die hebt) te verwijderen zal ik XP opnieuw installeren.
Het kan ook dat je alles verwijderd en dingen bewaard die je wilt bewaren maar daar gaat je computer niet echt sneller van en beter.
Als je de dingen bewaard die je wilt bewaren en XP opnieuw installeerd dan merk je het wel:thumb:

oke bedankt ga ik dat is eerst proberen, maar nog 1 vraag, ik heb een dell pc, en toen ik deze pc kocht stond windows er al op geinstaleerd. Ik wou dell hier nog over bellen, maar miss kunnen jullie me alvast antwoordt geven? kan ik windows opnieuw installeren want ik heb geen cd? zou ik dan die alsnog kunnen krijgen bij dell of zouden ze mij een andere manier kunnen vertellen hoe ik dat zou kunnen doen?

oke bedankt, ik hoef dus alleen maar dat te volgen en alles is er binnen no-time af, is dit dan te vergelijken met windows opnieuw instaleren? en zal mijn pc daardoor sneller gaan werken?

Dat van Bertus is hoe je een dell opnieuw installeerd, alles word verwijderd.
Dus je computer gaat er sneller van.

oke bedankt:thumb: dan heb ik nog 1 vraagje? weten jullie zo hoe ik mijn harde schijf nadat ik dat van bertus gedaan heb, opnieuw kan indelen? ik wil namelijk van mijn c en d schijf wil ik 50-70 GB op D hebben voor mijn films enz. en rest op de C, hoe kan ik dat het beste indelen? of kan dit met een speciaal programmatje?
Ik heb gehoord dat dit vrij simpel gaat met Gparted klopt dat? want anders download ik de .iso file brand ik het en doe ik dat na het opnieuw instaleren?

alvast bedankt:thumb:

Laatst bewerkt:
Ja, het gaat via een partitie programma'tje.
Dan kan je precies indelen hoeveel voor elke schijf.
Hier een progje.
Verder weet ik niet zoveel van het onderwerp af dus ik kan je niet verder helpen.

oke, want ik heb gehoord dat je met dparted het gewoon in kan stellen maar dat je moet oppassen dat je niet alles op een hidden schijf zet, anders ben je alles kwijt, inclusief windows? weet je daar iets van?

oke, want ik heb gehoord dat je met dparted het gewoon in kan stellen maar dat je moet oppassen dat je niet alles op een hidden schijf zet, anders ben je alles kwijt, inclusief windows? weet je daar iets van?

Nee sorry:(
Met niet zo goed met partities enzo.

oke maakt niet uit, misschien weet iemand anders het? toch bedankt!:thumb:

Je hebt een DELL en dus te maken met een recovery partitie. Belangrijk is dat je daar van af blijft want anders ben je de Windows installatiefiles kwijt.

Verder is een partitie niet benaderbaar voor een besturingssysteem als deze op hidden staan.

Heb je n.a.v. deze uitleg nog vragen?

@XP_PC, ken jij het programma Gparted toevallig? want je kunt daar bijvoorbeeld van je C waar bijvoorbeeld 120GB op staat 80GB van maken, je kan daarna van de D waar je die GB bij wilt doen verwijderen ofzoiets dergelijks en daarna weer alles daarop zetten. Maar hoe kan ik dan voorkomen dat ik mijn instalatie niet weggooi en het helemaal verknal? is dat duidelijk te zien of je het goed doet of niet? of is hij vrij ingewikkeld? of kan ik helemaal geen partities uitvoeren omdat ik dan altijd de instalatie kwijtraak?

Laatst bewerkt:
Ik ken Gparted niet maar de meesta partitioneringsprogramma's werken volgens hetzelfde concept. Je snoept een beetje weg bij X en plakt een beetje bij, bij Y.
Als je een degelijk programma gebruikt (Partition Magic, Acronis, Gparted wellicht ook (maar die ken ik niet) dan kun je partitioneren zonder dataverlies.

Backups altijd aanbevolen.

ik heb een andere manier gevonden over hoe ik me schijven indeel, wat ik op c zet en wat op d. Ik ben daar tevreden me zoals het nu is. Ik wil jullie super bedanken!:thumb: alles is perfect gelukt en me pc gaat weer te snel voor mijn verstand:p... harstikke bedankt en als ik ooit nog iets heb kom ik weer terug:thumb::thumb:

bedankt en de groeten,

Maikel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan