Computer leeghalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

karinholshuijsen

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2001
Berichten
119
Ik heb een vraag hoe kan ik me hele computer leegmaken dat hij weer zijn oude snelheid terug heeft want hij is behoorlijk sloom de laatste tijd alleen wat moet ik precies doen om hem voledig leeg te halen.

alvast bedankt
 
Virus?

Een virus kan je systeem in zijn werking ook vertragen. Scan je pc eerst met een antivirusprogrmma.

Dennis.
 
wil je helemaal opnieuw beginnen door te formateren,
of wil je de comp eens goed opschonen?
 
Karin,

Een computer leeg maken kan op twee manieren.
Haal alle stekkers uit de pc - schroef de kast open en haal 1 voor 1 alle kabels los. Schroef daarne alle apparaten los en als laatste haal je het moederbord eruit. NU IS JE PC LEEG.
:D

Maar dat zal jouw bedoeling wel niet zijn. Ik denk dat jij jouw hardeschijf opnieuw wilt formateren. Weet je dat heel zeker?
Ik heb jouw vraag betreffende Proxy ook gelezen. Ik zou eerst eens kijken of jij geen spyware op je computer hebt zitten, dit kun je bekijken met spybot. Dat kun je hier downloaden.
Installeer dat en zoek dan meteen naar een update en daarna pas scannen.Dan als er iets gevonden is gewoon alles laten repareren. Nu kun je kijken of jouw computer weer sneller is geworden.
Kijk ook even of je de instelling voor proxy wel hebt uitstaan.
Dit doe je in jouw internet explorer onder extra en dan internet opties en dan verbinding.

Als dat niet geholpen heeft en je wilt dan nog steeds jouw harde schijf opnieuw formateren dan moet je even vertellen welke windows versie jij hebt.

Zo een heel verhaal maar de reactie lezen we wel.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb al eens laats een heel gedoe over spyware gedaan alle pop ups waren weg en ik had geen virussen ik wil de computer zeg maar opschonen en formateren had ik ook wel laatst gedaan maar ik wil de computer helemaal leeg hebben zou dat kunnen en waar kan ik de windows versie zien van XP ?
 
Zeker een lang verhaal puppie. Maar daarbij is het ook zeker een goed verhaal!

Defragmenteren kan ook geen kwaad.

Je gaat dan naar:
Start/Programma's/Bureau-accessoires/Systeemwerkset/Schijdefragmentatie

Dennis.
 
O nee sorry het was niet formateren defragmenteren had ik al een keer gedaan sorry mijn fout

Versie : Windows Xp Home Edition 2oo2
 
Laatst bewerkt:
Erg lang duurt het.

Defragmenteren moet je eigenlijk uitvoeren net voordat je gaat slapen. Het kan behoorlijk lang gaan duren. Maar ik neem aan dat je dat wel voor lief neemt.

Dennis.
 
Laatst bewerkt:
Karin,

Uit jouw antwoorden begrijp ik dat jij alle tips al hebt uitgevoerd.
Mijn vraag wordt nu is jouw computer met windows XP wel snel geweest.
Is dit een nieuwe computer, zo nee kun jij ons dan vertellen hoe snel jouw processor is en hoeveel intern geheugen jij hebt.

Als je wilt gaan formateren moet je voor de tijd eerst zorgen dat jij je XP schijf en serienummer bij de hand hebt.
Kijk ook even welke videokaart, netwerkkaart, geluidskaart en dergelijke in jouw computer zitten.
Download voor de tijd even de drivers hiervoor. Brand dit op een cd. eventueel ook even je mappen van outlook of ander mail programma.
Dan kun je dit namelijk na je nieuwe installatie gaan gebruiken.
Zorg dat je alle inlognamen en pass woorden hebt, zoeken tijdens de installatie duurt normaal gesproken te lang.

Nogmaals weet je zeker dat jij wilt formateren?:thumb:
 
Maar ik wil de computer echt helemaal opgeschoont hebben want ik heb nog maar 18 gig van de 55 maar kan ik dan wel een paar files Behouden of moet echt alles eraf ?
 
echt heel nieuw is de computer niet en ja hij is wel snel geweest met windows xp en waar kan je alle dingen vinden zoals videokaart en netwerk en dergelijke..
 
Volg maar in eerste instantie het advies van puppie, Karin.

Maar als het zover is dat je HD toch geformateerd moet worden, maak dan
een aparte partitie aan van ruim 4GB voor je besturingssyteem.

Want de traagheid van je pc wordt ondermeer door een te grote toegekende
ruimte (de hele capaciteit van je HD, namelijk 55GB) aan je Win-XP.

Dennis.
 
Karin,

Haal het programma aida32 *klik* hier maar op. Installeer het en open het daarna.
Nu kun je bijna alles zien wat er in jouw computer zit.
 
Msblast virus?

Mag ik tussendoor ook een ander voorstel doen?

Doe het volgende Karin:

1) Start/Uitvoeren

2) Typ in het invoervak: cmd (klik hierna op OK)
Je belandt nu in Dos.

3) typ nu: netstat -an | more

Vanaf dit moment moet je op de spatiebalk drukken, maar mijn vraag aan
jou(Karin) is nu: Hoeveel keren heb je op de spatiebalk moeten drukken
totdat het scherm niet meer scrollt?

Dennis.
 
uhh sorry ik ben erg geintreseerd in computer spelletjes enzo. maar ik wil ook weten hoe ik hem leeg kan halen enzo maar jullie hebben het over..Defragmenteren mischien wel een domme vraag ik weet het niet maar wat is dat?:confused:
 
@ BramHuisman,

welkom op Helpmij.:)

Het is de bedoeling je eigen vraag te maken, met je vraag/probleem. Je breekt nu in iemand anders zijn/haar topic in. Daarbij is deze topic van 2004, dus wel erg oud.

Ik sluit deze topic daarom en je kunt in de juiste sectie je eigen vraag(topic) maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan