computer leegmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

jasmina

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2005
Ik heb een computer gekregen voor mijn zoon om er spelletjes op te doen .De vorige eigenaar deed er mee internetten,maar wij willen gewoon de computer leeghalen (of hoe zeg je dat eigenlijk)en er win.95 opzetten,als dat kan .Ik heb zelf al wat geprobeerd maar erkomt na het opstarten,dus na dat logo van win.95,te staan "er is onvoldoende geheugen om het registeer op te laden of het register is beschadigd,enkele apparaten functioneren mogelijk niet juist"daarna komt gewoon het buroblad in het scherm en dan als ik een spel wil spelen gaat dat niet.Ik heb geprobeerd om alles na te kijken maar ik heb er ook niet zoveel verstand van .Er staan heel veel dingen op die ik er af wil hebben en daar na gewoon win.95 erop zetten en daarna een spelletje installeren.Wie kan me het een beetje duidelijk uitleggen wat ik moet doen????
Alvast bedankt

Download de opstartdiskette van Madboot:
www.madboot.com
Stel de bios zo in dat de pc met A: (diskettedrive) opstart, plaats de diskette,start de pc op, kies voor formatteren en vervolgens voor windows 95 installeren.

Ik schaam me een beetje ,kan je het duidelijker uitleggen.Het klinkt zo moeilijk want ik ben echt een beginner met al die termen van de computers.
Heb ik daarvoor zo eenklein floppy nodig?
Wat is een bios??

Schamen is nergens voor nodig, we hebben het allemaal moeten leren.
je heb inderdaad een floppy nodig, zo,n klein vierkant schijfje
342.gif

Download dit bestand:
http://www.madboot.com/modules.php?op=modload&name=Downloads&file=index&req=getit&lid=75
Dubbelklik op het bestand en plaats de floppy, nu heb je een opstardiskette.
Vervolgens moet de computer vanaf de floppydrive opstarten, dit kan je instellen vanuit de bios (de kans is groot dat de bios al zo is ingesteld) dus plaats de floppy en start de pc op, als je dan bij dit scerm komt is het goed
Boot.png

Start de computer gewoon met windows op moeten we de bios instellen,laat dat dan ff weten.

Moet de deur uit, maar als je er niet uit komt is er vast wel iemand hier die je verder wilt helpen.
Succes

Als ik op die link druk doet ie niks en ook als ik het zelf typ doet ie ook niks??????

Ik begrijp er echt niks meer van ,als ik er op druk komt er te staan "deze pagina kan niet worden weergegeven """.Ik word echt niet goed vad die rot computer.Mischien moet ik eventjes een blokje om gaan,en daarna weer op nieuw proberen .Ik vindt het ook lastig dat ik er niks van snap , maar ik blijf het proberen

Hou de wel rekening mee dat je misschien een oud beestje hebt en dat de spellen van tegenwoordig nogal wat vragen ! Dus cpu/hd/geheugen enz.

Kan dat met de internet (beveiligings-)instellingen te maken hebben?
Wat staat er nu op de computer? Mail je vanaf die computer?

Ik mail niet van die pc,ik wil gewoon de computer leeg maken en daarna win.95 er op zetten.Die pc heeft veel dingen erop om mee te internetten,maar ik wil dat eraf halen (als dat tenminste kan) want zo als ik al zei is die voor me zoon om mee spelletjes mee te spelen.Het is een goede pc met win.95 erop en nog veel meer dingen om te internetten.Als ik win.95 erop instaleer gaat dat wel maar veel dingen blijven gewoon erop staan.Mischien is het niet mogelijk om een pc leeg te maken en daarna win.95op instaleren.Of moet ik die pc hier beneden aansluiten daar is ook internet en het dan op een andere manier proberen of kan dat niet ?Ik had verwacht gewoon cd.rom erin en klaar is kees,nou dat gaat mooi niet op.Heeft iemand een idee??gr.jasmina

Geplaatst door jasmina
Die pc heeft veel dingen erop om mee te internetten,maar ik wil dat eraf halen (als dat tenminste kan) want zo als ik al zei is die voor me zoon om mee spelletjes mee te spelen.
Veel dingen om te internetten.... dat is toch alleen de internet-explorer? Die kun je er geloof ik niet (zomaar) afhalen. Oftewel, Windows installeren zonder IE (internet-explorer) gaat niet.
Maar waarom zou je?
Als de pc geen internetverbinding heeft kan je zoon niet het internet op. (Als dat de bedoeling is.)
Om te formatteren: maak een MS-DOS opstartdiskette. Dit doe je als volgt. Doe een floppy-disk in je drive. Ga naar de Windows Verkenner. Klik rechts op Diskette drive A:\. Selecteer: ms-dos opstartdiskette maken.
Vervolgens start je de computer op met die diskette en moet je typen: format C:
's Kijken of dit gaat....

waaris de windows verkenner??ik begrijp het allemaal niet zo goed,erg he??

Ik heb alles gedaan wat jullie hebben gezegd en tot op een bepaalde hoogte is het gelukt (he, he eindelijk)maar nu gebeurd het volgende:als ik de pc opstart komt er het volgende te staan:
"ongeldige systeemdiskette"
vervang de diskette en druk op een toets"
wat voor diskette moet ik er dan indoen ????
en wat moet ik vanaf daar doen???GR.jasmina

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan