Computer levert niet de prestaties die hij zou moeten leveren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Harm1

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2011
Ik heb laatst een nieuwe computer van 600 euro gekocht. Die topprestaties zouden moeten leveren. Maar dat gebeurt niet.

Onderaan een pagina van "canyourunit", zoals je ziet is mijn computer met vlag en wimpel geslaagd. Toch heb ik in de campaign een lag van ongeveer een seconde als ik mijn muis beweeg om rond te kijken.

Ik vermoed zelf dat mijn computer maar een gedeelte van de totale kracht gebruik, want als ik in mijn taakbeheer kijk gebruikt hij maar liefst 33%. Dat is veel te weinig.

Help mij alsjeblieft want ik word er helemaal gek van.

Mijn computer:
Intel Core i5 CPU 650 @ 3,20GHz, 4,0GB RAM, NIVIDEA GeForce 315

[smallimg]http://i51.tinypic.com/24xho5d.png[/smallimg]

Laatst bewerkt:
Als ik jou was zou ik eens in de bios kijken. Het is bij sommige pc mogelijk dat er iets ingesteld staat dat de processor automatisch naar beneden klokt of iets dergelijks.

mvg
Corstian

Nee, hij heeft merder cores lees bovenste regel in plaats, en omlaag klokken gaat alleen bij ULV processoren.

Ik had zelf dat mijn videokaart inplats van: Windows vista/7 op RESERVED stond in de BIOS.
Deze had ik verandert en toen waren de lags weg en zagen mijn spellen er beter uit :P

typ eerst eens even wat er in je pc zit ;)
merken en modellen van moederbord, processor ram en videokaart willen we horen.
volgens de test heb je een geforce 315, je weet dat deze videokaart wat magertjes is?

Nee, hij heeft merder cores lees bovenste regel in plaats, en omlaag klokken gaat alleen bij ULV processoren.
Vreemd dat mijn niet ULV Quad core automatisch omlaag geklokt kan worden door het Bios.:rolleyes:

Mijn specificaties uitgetypt.

Intel Core i5 CPU 650 @ 3,20GHz, 4,0GB RAM, NIVIDEA GeForce 315

Bedoeld voor topprestaties dus.

maar wat is nu het probleem? je verwachte toch niet dat je super kan gamen met een geforce 315?

Daarbij de uitslag van canirunit is niet leidend. Er wordt alleen een vergelijking gemaakt met de eisen van de game en jou systeem. Wil dus niet zeggen dat een game ook goed en vloeiend op jou systeem werkt. Inderdaad de 315 is geen gamers kaart.

maar wat is nu het probleem? je verwachte toch niet dat je super kan gamen met een geforce 315?

Nee, maar hij passeert de "can you run it" test ruim. Ook met de videokaart. Dus verwacht ik ook dat ik het spel fatsoenlijk kan spelen. Ik vind 't niet erg om de eisen wat omlaag te doen. Maar een seconde lag is toch wel erg vreemd.

Laatst bewerkt:
Zie mijn bericht boven jou bericht.

PS Welkom op Helpmij.nl.:)

nee, can you run it zegt dat je videokaart de shader versies ondersteund die gebruikt worden of je voldoende videogeheugen hebt enzo maar niets over"clocksnelheden en etc".

"HD Gaming for the Masses

Get the most graphics bang for your buck with a GeForce 315 GPU. With a 90% performance increase over the comparable 8 series graphics card , PC gamers everywhere can now enjoy games at extreme HD resolutions without breaking their wallets."

Ik voel me verraden door Nvidea, en door canyourunit. Gelukkig was 't spel maar 5 euro.

Ja leuk reclame verhaaltje, maar zegt helemaal niets over wat de kaart werkelijk kan.

beetje voor films kijken in HD en lichte spellen spelen ;)

Weten jullie nog een goede site waar ik een nieuwe videokaart kan kopen om erbij te pluggen? Aangezien deze videokaart geïntegreerd is in 't motherboard.

www.alternate.nl is persoonlijk mijn favoriet
anders www.azerty.nl of www.informatique.nl
hier een uitstekende kaart http://www.alternate.nl/html/produc...E/HD6870_(11179-09-20G)/534072/?baseId=691678
hoeveel vermogen geeft jouw voeding?

Ik vond die een tikje prijzig.

Ik heb deze gevonden voor een kleine 90 euro.

Wat ik wil bereiken met dit is elk spel te kunnen spelen zonder lag, prestaties en dat soort dingen interesseren me niet zo. 't moet vooral soepel spelen.

http://tweakers.net/pricewatch/280877/sapphire-hd5830-xtreme.html#tab:info

1302266786.jpeg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan