computer lid maken van een domein

Status
Niet open voor verdere reacties.

dockie

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2006
Berichten
29
geachte,
ik zou mijn computer willen lid maken van een domein : dus via 'systeem' in config scherm kom je bij computernaam : computer is nu reeds lid van een werkgroep met een bepaalde naam. Als ik dan nu dus de computer lid wil maken van een bepaald domein vbv 'dorp' , krijg ik als antwoord : 'er kan geen verbinding gemaakt worden met een domeincontroller in het domein 'dorp' '
Hoe ga je verder ?
 
beste, hoe weet ik of mijn pc een domain controller heeft (wind xp pro) ?
 
Als je een domain controller hebt dan weet je het wel. Een windows nt4, windows2000 server of 2003 server kun je domain controller maken. Een windows xp machine niet.

Je pc gaat dus nooit een domain controller vinden dus kun je de pc in de werkgroep laten staan
 
mja, kan dus kloppen : als ik met de server connecteer via een vpn dan heb ik wel connectie MAAR als ik dan in verkenner in de balk de naam van de server tik bv \\server41 dan krijg ik als antwoord : 'kan het item \\server41 niet vinden...'
maar goed, ik denk dat dit voor u dan te moeilijk wordt om dit via een forum te bekijken
 
Als jij een correcte vpn verbinding hebt en heb je aan de andere kant een domeincontroller staan dan kun je op dat moment de machine in het domein hangen. alleen zul je daar dan ook het domeinadmin account voor moeten hebben.
en het kan zijn dat de beleidsregels van de domaincontroller dat niet toestaan

Aangezien je het over VPN en een domeincontroller hebt betreft het waarschijnlijk een bedrijfsomgeving waar je op probeerd aan te loggen. lijkt me dat je het beste aan systeembeheer daarvan kunt vragen om je machine in het domein te hangen
 
Laatst bewerkt:
natuurlijk denk ik dat het niet slecht is van EERST alle pc en laptops die met de server willen connecteren van dit te doen via een LAN ter plekke en niet via het internet , domme fout dus van mijnentwege
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan