Computer loopt constant vast...

Status
Niet open voor verdere reacties.

R3zonance

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2013
Hallo helpmij.nl ik heb een vraagje voor jullie in de hoop dat jullie mij misschien wat beter de weg zou kunnen wijzen hoe dit probleem op zou kunnen lossen.

Ik heb sinds kort(Kerst) een nieuwe Videokaart gekregen, een ASUS HD7770-2GD5 om precies te zijn... Maar werkt bij bepaalde spellen niet helemaal correct.
Ik heb het op diverse games uitgeprobeerd, voorbeeldjes: Left 4 Dead 2, Perfect World International en Command & Conquer: Red Alert 3.
Het valt mij wel op dat ik bij Left 4 Dead 2 af en toe witte vlekken in de textures ziet maar vrijwel direct corrigeert.
Zodra ik in Perfect World International zit slaat mijn computer zonder pardon zomaar vast(gisteren tot 4x achterelkaar gebeurt en nog steeds niet opgelost)
en bij Red Alert 3 is er niks op aan te merken.
Bij alle 3 speel ik alles op zijn hoogste instellingen op Perfect World International na.
Daar speel ik alles op Low en Resolutie op 1920 x 1080 specifiek om de lag ietsjes te verminderen...
Ah fijn, na ongeveer 5~10 minuten bij Perfect World International loopt mijn computer compleet vast.
Het rare hiervan is dat ik op dat moment de Internet Radio aan had staan, sinds dat ik deze uit had staan bij de 5de poging was er niks aan het handje.
Het gekke hiervan is dat ik dit probleem alleen bij Perfect World International heb...
Het is mij ook opgevallen dat ik in Perfect World heel soms Witte strepen links onderin het beeld zie verschijnen maar ook weer vrijwel direct corrigeert.
Alle drivers zijn up-to-date volgens ASRock en ATi, de laatste update voor de 7xxx series schijnt versie 12.10 te zijn.

PS: Hiervoor had een Sapphire HD4870 Vapor-x 1GB GDDR5 GFX, had geen enkele problemen met deze videokaart. Ik zit er natuurlijk niet op te wachten dat ik weer op mijn oude videokaart zou moeten werken :P

Ik ben zelf ook aan het googlen geweest, maar daar kwam ik niet echt ver mee. Las iets over een ULPS instelling, maar was blijkbaar al uitgeschakeld by default. (Schijnt iets van een Power Saving instelling te zijn???)
Misschien dat iemand al eens eerder tegen dit soort problemen tegenaan zijn gelopen en op hebben kunnen lossen?
De voeding is ook doorgemeten en is positief.

Misschien dat PCIe 3.0 kaarten niet goed samenwerkt met een PCIe 2.0 aansluiting???
Ik weet het allemaal niet meer, en gaat ook ver over mijn pet op dit moment.
Misschien dat ik via jullie ietsjes wijzer wordt wat er aan de hand zou kunnen zijn..

Mijn Specificaties:

Zelfbouw-PC
Intel i7-980
8GB Kingston DDR3(2x4 zelfde ram/geen kit)
2TB Samsung HDD
ASUS HD7770-2GD5
ASRock X58 Extreme (Socket 1366)

Alvast bedankt :)
(mijn excuses als mijn Nederlands nogal slecht overkomt)

Heb je je drivers verwijdert voordat je de kaart wisselde, nieuwe kaart geplaatst en vervolgens de drivers geïnstalleerd?

In ieder geval had je hoe dan ook de drivers minimaal moeten opnieuw installeren.

Uiteraard logisch om dat te doen, en is ook gedaan.
Maar dan zit ik nog steeds met de vraagtekens boven mijn hoofd :P

Niets over in de logboeken te vinden?

Miss dat dit progje iets wil vertellen.
http://www.resplendence.com/whocrashed

En welk merk en voeding zit erin? dat de voltages kloppen zegt verder ook weinig.

PS, ulps wordt gebruikt in crossfire dus niet relevant.

Laatst bewerkt:
Geen Crash dumps te zien in het programma.
Ik zie wel dat Windows aangeeft dat de Computer onverwachts of was gesloten, maar gaf geen Blue Screen meldingen als gevolgen.
Ik krijg hier dit te zien als 'Kritieke' fout: "Het systeem is opnieuw opgestart zonder eerst correct te worden afgesloten. Deze fout is mogelijk veroorzaakt doordat het systeem niet meer reageert of is vastgelopen of doordat de stroom is uitgevallen."
en als 'Fout' log: "De vorige afsluiting van het systeem om 0:51:00 op ‎5-‎1-‎2013 is onverwacht gebeurd."

De meeting van de Voeding is hier te vinden. (foto gemaakt via iPhone)
Het zou gaan om een MS-TECH MS-N950-VAL (950WATT).
Zou wel bizar zijn als mijn voeding de blame is.
Want bij mijn oude videokaart was er niks op aan te merken en is vrijwel gelijkwaardig qua snelheid alleen de PCIe is 3.0 bij de nieuwe en 2.0 bij de oude.
Weet niet of het daar iets mee te maken zou kunnen hebben?
Zover ik had gelezen bij diverse websites zou dat verders ook niks uit moeten maken.
Dit zie ik in Catalyst.
Volgens de site van Asus is het een 3.0 kaartje.

Laatst bewerkt:
Wordt lastig te achterhalen dan.
PCI-e 3.0 kan gewoon op 2.0 draaien, heeft alleen te maken met de doorvoersnelheid.

Overigens zou ik niet weten waarom het niet aan die B(uts :evil:) voeding zou kunnen liggen, dat die op die andere kaart wel werkte zegt mij ook niet zoveel en ook het wattage niet.
Indien een andere voeding in je bezit, die eens proberen om dat te testen.

http://support.microsoft.com/kb/2028504/nl

hm... ik heb nog een 600WATT voeding van Huntkey in mijn andere computer zitten die ik als Opslag server gebruik.
Huntkey lijkt mij beter, aangezien ik die MS-TECH had aangeschaft vanwege de prijs... (denk dat jullie dat ook wel weten hoe dat gaat, ben niet de enige die zich door de prijs laat misleiden)
Ik zal het zo proberen door die 2 voedingen om te wisselen, kijken of dat het probleem oplost.
(Het zou een wonder zijn als dat de oorzaak van dit probleem is D:)

Ik heb zelf ook catalist op mijn computer,ik had steeds meldingen van niet goed afsluiten.
Ging naar Catalist controle center-> naar software update en toen automatische controleren op updates uitschakelen.(vinkje weg halen)
Sinds die tijd heb ik dat probleem niet meer gehad.
Of alles de-installeren maar dan ook alles eventueel handmatig.
En register opschonen met Windows 7 Manager die werkt bij mij het beste.

succes

Wordt lastig te achterhalen dan.
PCI-e 3.0 kan gewoon op 2.0 draaien, heeft alleen te maken met de doorvoersnelheid.

Overigens zou ik niet weten waarom het niet aan die B(uts :evil:) voeding zou kunnen liggen, dat die op die andere kaart wel werkte zegt mij ook niet zoveel en ook het wattage niet.
Indien een andere voeding in je bezit, die eens proberen om dat te testen.

http://support.microsoft.com/kb/2028504/nl

Voeding is vervangen, nog steeds hetzelfde probleem.

Wat johnxx betreft:
Ik heb ook deze stappen geprobeerd, maar ik kan op een één of ander manier Automatische Updates niet uitschakelen...
Dan zou ik blijkbaar heel Catalyst moeten verwijderen om uit te sluiten of het al die tijd in de Catalyst Software heeft gezeten?

Het is me wel opgevallen dat ik vrijwel een lange tijd door kon spelen tot dit probleem opnieuw een rol ging spelen.
Ik zag 2 minuten voor de crash willekeurige vlekken verschijnen in de Textures, en kort daarna... Weer vast.
Ik snap niet waarom ik Automatische Updates van Catalyst niet uit kan zetten?

*Edit: Ook het verwijderen van Catalyst heeft niet gewerkt :(

Laatst bewerkt:
Voeding is vervangen, nog steeds hetzelfde probleem.

Wat johnxx betreft:
Ik heb ook deze stappen geprobeerd, maar ik kan op een één of ander manier Automatische Updates niet uitschakelen...
Dan zou ik blijkbaar heel Catalyst moeten verwijderen om uit te sluiten of het al die tijd in de Catalyst Software heeft gezeten?

Het is me wel opgevallen dat ik vrijwel een lange tijd door kon spelen tot dit probleem opnieuw een rol ging spelen.
Ik zag 2 minuten voor de crash willekeurige vlekken verschijnen in de Textures, en kort daarna... Weer vast.
Ik snap niet waarom ik Automatische Updates van Catalyst niet uit kan zetten?

*Edit: Ook het verwijderen van Catalyst heeft niet gewerkt :(

Functioneert je video card wel goed,BSOD, is of wel een hardware probleem of een software probleem.
Ik gok op de hardware,je videokaart.
Ik snap ook niet dat het uit vinken niet werkt,ik heb diverse systeem schijven,en ik heb er totaal geen problemen mee.
test voor alle zekerheid je systeem files in dos venster in W7 met administratie bevoegdheid sfc /scannow
Je kan ook windows opnieuw installeren,met behoud backup.
Ik raad je aan ook Windows 7 Manager te gebruiken,hoef je niet te kopen.
Ook TuneUp Utilities 2013 is een mogelijkheid.
Zonder duidelijke aanwijzingen is het moeilijk te zeggen waar het aanligt.Logboek van Windows bekijken.
bluescreenview_setup installeren bekijken BSOD dump,misschien wordt je daar wijzer.

https://www.4shared.com/file/194588365/a9e194a6/bluescreenview_setup.html

Er kwam geen Blue Screen, het systeem slaat meerdere malen zonder pardon vast.
Ik zal hem dan maar voor RMA aan moeten melden vrees ik...
Retouren naar waar het vandaan kwam is geen optie meer, aangezien mijn videokaartje voor kerst was besteld en bezorgd.
Het enige wat ik op zijn minst kan proberen is een RMA aanmeldingen en kijken of het daarna is opgelost(hopelijk).

Zit nu weer met mijn oude videokaartje te werken, en je raad het al... Geen enkel probleem te zien.
Dus het moet wel in de nieuwe kaart zitten lijkt mij?
Rijp voor een RMA aanmelding, hopelijk is het niet echt moeilijk om door de RMA te komen.
Ik laat nog wel weten zodra de kaart weer terug is en nogmaals is getest.

Er kwam geen Blue Screen, het systeem slaat meerdere malen zonder pardon vast.
Ik zal hem dan maar voor RMA aan moeten melden vrees ik...
Retouren naar waar het vandaan kwam is geen optie meer, aangezien mijn videokaartje voor kerst was besteld en bezorgd.
Het enige wat ik op zijn minst kan proberen is een RMA aanmeldingen en kijken of het daarna is opgelost(hopelijk).

Zit nu weer met mijn oude videokaartje te werken, en je raad het al... Geen enkel probleem te zien.
Dus het moet wel in de nieuwe kaart zitten lijkt mij?
Rijp voor een RMA aanmelding, hopelijk is het niet echt moeilijk om door de RMA te komen.
Ik laat nog wel weten zodra de kaart weer terug is en nogmaals is getest.

Heb je nog geprobeerd in save mode op te starten,dus zonder drivers ?

Beetje stom mijn reactie over BSOD ,niet goed gelezen.

Veilige modes was er ook niks aan het handje.
Ook als ik in Windows zelf zat te werken was er ook niks op aan te merken.
Het viel me juist op bij spellen dat ik Strepen en Vlekken in de Textures(muren) zag zitten en vrijwel direct daarna deed corrigeren.
Zodra ik in Perfect World bijvoorbeeld dit ziet gebeuren, kan je het inschatten wanneer hij gaat freezen.
Na ongeveer 1 ~ 2 minuten loopt het systeem compleet vast.
Ik zit nu weer op mijn oude HD4870 Videokaart, niks aan het handje met geen enkele spel.
Dus dan zou je toch zeggen dat er iets aan de hand zou moeten zijn met de videokaart lijkt mij?

Lijkt mij inderdaad dat je nieuwe kaart niet goed werkt ;) tijd voor RMA.

Het gebeurd dus pas na volle belasting,heb je er een intensieve video test geprobeerd ?
Dat spel is op zich zelf al een test,denk ik.
Het lijkt me dat het geheugen videokaart niet goed is.
Dus omruilen ,RMA leverancier of importeur.

Veilige modes was er ook niks aan het handje.
Ook als ik in Windows zelf zat te werken was er ook niks op aan te merken.
Het viel me juist op bij spellen dat ik Strepen en Vlekken in de Textures(muren) zag zitten en vrijwel direct daarna deed corrigeren.
Zodra ik in Perfect World bijvoorbeeld dit ziet gebeuren, kan je het inschatten wanneer hij gaat freezen.
Na ongeveer 1 ~ 2 minuten loopt het systeem compleet vast.
Ik zit nu weer op mijn oude HD4870 Videokaart, niks aan het handje met geen enkele spel.
Dus dan zou je toch zeggen dat er iets aan de hand zou moeten zijn met de videokaart lijkt mij?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan