computer loopt standaart vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nikitamostovoy

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 apr 2008
hee!

de laatste tijd loopt mijn computer continu vast,
het gebeurt bij het synchroniseren van mijn ipod.
de CPU schiet omhoog, richting de 100%
dan gaat het nog een tijdje goed, maar als er dan ongeveer 200 nummers zijn overgezetd,
dus ongeveer 1 GB.
doet mijn computer niks meer, de CPU daalt naar 0. ik kan mijn muis niet bewegen.
en ik krijg een foutmelding oid:

Kan niet alle gegevens device\harddiskvolume3\$Mft opslaan. De gegevens zijn verloren gegaan. Deze fout kan zijn veroorzaakt door een fout in de computerhardware of de netwerkverbinding. Probeer het ergens anders op te slaan (of iets in die trent) dit was de laatste foutmelding,
daarvoor had ik er eentje met device\harddiskvolume3\Windows, en nog andere.
de temperaturen zijn volgens smartfan 50-55 graden..

heeft iemand ideen?
alvast bedankt!

Nikita

Kan niet alle gegevens device\harddiskvolume3\$Mft opslaan. De gegevens zijn verloren gegaan. [...]

Kijk in Schijfbeheer ([Windows-toets]R toetscombinatie -> diskmgmt.msc) na welke partities als NTFS zijn geformatteerd en welke schijfletters daarbij horen.

Laat op die schijfletters dan Schijfcontrole met automatische reparatie los.

Succes,

Tijs.

kheb een 80 GB schijf,
die is opgesplitst in 2.
een van ong 50 en eenvan ong 30
de C en de F schijf dus.
Windows draait op de F.
De C is gecontroleerd, zonder problemen.
De F kon ik niet controleren
de foutmelding was: De schijfcontrole kan niet worden uitgevoerd omdat het schrijfcontroleprogramma exclusief toegang tot enkele windows-bestanden nodig heeft. U kunt alleen toegang tot deze bestanden krijgen als u windows opnieuw opstart. Wilt u de schrijf controleren bij de volgende keer dat de computer wordt opgestart?
ik klik dan opja en herstart de computer. dankan ik hem alsnog controleren
maar het probleem blijft zich wel gewoon voordoen..

[...]Kan niet alle gegevens device\harddiskvolume3\$Mft opslaan. [...]daarvoor had ik er eentje met device\harddiskvolume3\Windows[...]

Als de bovengenoemde meldingen kloppen gaat het blijkbaar wel degelijk over de F: schijf, want dat is de enige waar een map Windows op voorkomt, toch?

Nogmaals: de MFT (=Master File Table) komt alleen voor op NTFS geformatteerde partities.
Misschien is het probleem nog ernstiger, en staat de harde schijf op overlijden?
Laat eens een scan draaien met sectoren-scan ook aangevinkt op je F: schijf, en kijk wat daaruit komt.
Dat doe je met: Start -> Uitvoeren -> chkdsk F: /f /r
De scan kan dan worden uitgevoerd bij de volgende herstart.

Succes,

Tijs.

nou, ik krijg nu iig geen foutmeldingen meer, dus daarvoor: bedankt!
en ik kan veel meer muziek in een keer overzetten.
Maar nu krijg ik na ongeveer 2Gb overgezet tehebben toch weer hetzelfde verhaal.
Zonder de foutmeldingen schakelt mijn harde schijf zich gewoon uit, ik kan nog wel mijn muisbewegen en mijn taakbalk doet het ook nog. maar mijn computer kan de harde schijf niet meer vinden.
en dan gaat mijn computer automatisch rebooten..
het verbaast me niks dat z'n einde al nabij is, m'nhele pc is al 6 jaar oud.
maar wonderbaarlijk genoeg deed hij het nog zonder problemen.
nog ideeen voor een laatste reddingspoging, of is't echt gewoon te oud?
in dat geval iig bedankt!

Nikita

Zou misschien aan een warmteprobleem kunnen liggen.
Download HD Tune 2.55
en monitor de warmte. Kijk ook bij het tabblad Health wat er staat (waarschuwingen etc.)

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan