Computer loopt steeds sneller vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hille

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2005
Sinds januari heeft mijn moeder een nieuwe computer, met Windows 7 erop.
Laten samenstellen en assembleren bij Azerty. Computer deed het tot half juni perfect. Er zit een RAM geheugen in van 4 GB, werkt allemaal ontzettend snel.

Totdat het warm weer begon te worden. De computer loopt sinds die tijd continu vast. Het beeld staat stil, muis werkt niet, Ctrl, Alt Delete werkt niet, niets werkt, behalve uitdrukken. :(
De computer maakt op dat moment geen lawaai (volgens mijn moeder), voelt ook niet warm aan. Hij doet het vaak eerst een half uur, en daarna loopt hij steeds sneller vast. Na zo'n 4x meteen al bij opstarten.
Aangezien ik niet vaak bij mijn moeder ben, probeer ik haar probleem op te lossen door help op afstand.

Wat we hebben nagekeken:
- Logboeken. Daar kwamen ontzettend veel foutmeldingen in beeld, o.a. van superantispyware (zou niet competibel zijn) en NeroBackitup. Heb superantispyware verwijderd.
- Systeemherstel teruggezet naar 11 juni, bij het opstarten na het herstellen, loopt hij meteen vast bij het Welkom scherm
- Apparaatbeheer naar foutmeldingen. Alleen coprocessor staat een uitroepteken bij, maar was al zo sinds het begin.
- Taakbeheer nagekeken naar vreemde opstartprogramma's, leverde niets op.
- Virusscanner geupdate en laten scannen, leverde 0 resultaten op.
- De oplossings programma's van Windows 7 laten draaien, kwamen geen foutmeldingen uit.
- De kast staat 30 cm van de muur af, maar aan de zijkant wel dicht op het bureau. Ze heeft de kast schuin gezet, leverde niets op.

Ik begin de moed een beetje op te geven. Ik had gehoopt op iets van drivers, maar dat lijkt het dus niet. Alleen warmte zou het nog kunnen zijn. Ze heeft Everest op de computer staan. Daar staan ook temperaturen bij dacht ik. Er is telkens maar een beetje tijd om de boel na te kijken, omdat hij dan weer vastloopt. En het steeds hardnekkig uitdoen lijkt me erg slecht of niet?

Wie kan me tips geven waar ik naar moet kijken? Alvast bedankt!:thumb:

PS. Processor - 1 x AMD Athlon II X3 425 / 2.7 GHz - Socket AM3 - L2 1.5 MB ( 3 x 512 KB )

Laatst bewerkt:
Mijn inschatting is dat het toch een koelingsprobleem is en geen virus en / of driverprobleem. Zet de pc de eerstvolgende keer dat het gebeurt weer aan en noteer de temps : processor, videokaart en moederbord en post deze temps hier.
Vertel ook welk merk en type processor er in de machine zit (geldt ook voor de videokaart)

Bedankt voor je snelle antwoord.:thumb:
Processor heb ik onder het bericht gezet. Er zit geen losse videokaart in.

Ik spreek haar zo over de telefoon en gaan we die temperaturen noteren.

Laatst bewerkt:
Download dit tooltje (PC Wizard2010), da's betrouwbaarder dan Speedfan.

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    65,4 KB · Weergaven: 68
Laatst bewerkt:
Ik weet niet of het komt door de laatste systeemherstel die we hebben gedaan en dat hij daarna weer vastliep, maar ze krijgt nu bij het opstarten alleen nog maar zwart scherm met een muis. We hebben veilige modus gedaan met netwerktoegang, logboeken bij opstarten, opstarten met laatst gelukte configuratie (zoiets) en bij al deze dingen komt er geen Windows in beeld. Na een kwartier wachten wel No Signal met rode letters en daarna weer gewoon zwart beeld..

Ze heeft de computer de hele avond aan laten staan en is uiteindelijk vastgelopen (lampje brandde constant). Vanochtend weer aangedrukt en kreeg alleen zwart scherm en uiteindelijk liep de muis ook nog eens vast. Oh jee, wat nu?? Ik zal Azerty mailen of we langs kunnen komen en als ik weer bij haar ben, in de BIOS de temperaturen bekijken en recovery cd er maar in doen, vrees ik...
En Azerty heeft aangegeven dat ik een RMA kan aanvragen, dus dat moeten we dan maar doen lijkt me. Zie er weinig hoop in dat ik dit zelf nog kan oplossen...

Laatst bewerkt:
Even om een bericht terug te laten weten hoe het is gegaan. Azerty heeft de computer getest. Er was niets hardwarematigs, maar puur softwarematigs. Ze hebben een testversie van Windows erop gezet en hij werkte weer gewoon goed.
Dus ik kan nu weer de eigen windows versie erop zetten en dan zou hij weer moeten werken. Toch dan denk ik in een incompatible programma er ooit op gezet (wat ik schreef dat in de logboeken stond).
Dus ik zet deze op opgelost en bedankt voor het meedenken :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan