Computer loopt steeds vast en ik weet niet waar het aan ligt

Status
Niet open voor verdere reacties.

LarissaV

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2014
Dag allemaal,
Sinds een tijdje hebben wij thuis problemen met onze computer, een HP P6735NL die we twee jaar geleden hebben gekocht en draait op Windows 7. We hebben hem al twee keer weggebracht naar een reparateur, maar dit heeft niets opgeleverd. Ik hoop dat jullie misschien advies hebben of weten wat er mis is.
De computer valt telkens uit en geeft dan een Blue Screen, met telkens een andere boodschap. Als we hem opstarten kunnen we soms opstart herstel doen, maar dan valt de computer na een tijdje weer uit. Echter, soms lijkt de computer wel op te starten, maar geeft het scherm een ‘No Signal’ melding. Die Blue Screens waren in het begin heel vaak, maar nu ‘freezed’ the computer gewoon en doet die niks meer. Het scherm blijft gewoon stil staan in de tijd, de muis kan niet meer worden bewogen en ook op ctrl-alt-delete werkt niet. De computer maakt ook regelmatig een blazend geluid en valt meestal uit tijdens het internetten of iets downloaden (ook al is het iets heel kleins). De computer is opnieuw geïnstalleerd en we scannen hem regelmatig, dus ik denk dat het een hardware probleem is. Ik heb gedacht aan de ventilatie, maar op een gegeven moment liep de computer ook vast als we hem pas net hadden opgestart en hij al een tijdje niet meer aan was geweest. De computer ’reparateur’ zij dat de computer soms het werkgeheugen niet ziet, en iemand uit mijn omgeving opperde dat het moederbord wellicht niet goed werkt... Kan het één van deze dingen zijn? Of is het toch softwarematig en is er misschien een probleem met bijvoorbeeld het besturingssysteem? Ik werk op dit moment aan een werkstuk, dus dan is deze situatie erg onhandig. Als hij werkt, doen alle functies het overigens prima, maar als hij eenmaal vast is gelopen is het een groot probleem om weer fatsoenlijk in Windows te komen.
Het zou ontzettend fijn zijn als iemand weet wat het probleem is, en eventueel ook hoe we het kunnen oplossen. Alvast bedankt voor de moeite.
Met vriendelijke groet,
Larissa

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan