Computer loopt steeds vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sp4nk

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2009
Dit is een soort van vervolg op mijn vorige topic, aangezien ik de vragen gescheiden moest houden :cool:

Ik heb nu maar even Windows XP erop gezet. Nu had ik daarnet een aantal drivers erop gezet en toen ging ik de videokaart driver erop zetten. Ik start de installatie, maar tijdens de installatie wordt mijn beeld ineens zwart en blijft hij zwart. Vervolgens reboot ik hem 2x en allebei de keren krijg ik nadat windows geladen is een zwart beeld. De 3e keer krijg ik wel mijn bureaublad te zien, maar loopt hij daar vast! Eigenlijk hetzelfde als bij de vista installatie gebeurde! Wat is dit nu weer?

Voor info van wat ik eerder heb gedaan aan mijn computer moet je dit topic maar ff lezen (mijn vorige topic over deze pc :P)
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=434359&page=2

En het lukt ook niet in Veilige Modus te komen?
Elders kun je daar je driver proberen te installeren.

Als je wel Veilige modus inkomt en daar dingen kunt doen, maar de driver wil niet binnen Veilige modus worden geinstalleerd, even het volgende doen:

Start > Uitvoeren.
Typ in: msconfig
En klik vervolgens op OK

Ga naar tabje Services en druk het vinkje bij "Microsoft services verbergen" aan.
Alle services die overblijven uitschakelen, misschien zit er namelijk een service bij die het niet doet en je pc laat vastlopen.

Vervolgens naar het tabje Opstarten.
Alle overbodige dingen uitschakelen, eventueel kun je proberen om alle programma in het tabje Opstarten uit te vinken, vaak zit daar namelijk niet iets super belangrijks bij.

Vervolgens opnieuw booten naar normale modus en kijken of je pc nog vastloopt.
Zo niet: snel proberen opnieuw je driver te installeren en hópen dat ie werkt!
Denk er ook om dat je je computer niet handmatig uit moet doen als je scherm even zwart word: dat is heel normaal bij het installeren van een driver voor je graphics kaart.
Ik hoop dat je snapt dat je graphics kaart je beeld verzorgt, en als er een driver voor je graphics kaart word geinstalleerd, dan komt het vaak voor dat alles effies voor een minuut ofzo zwart word omdat Windows dan eerst je driver moet starten zodat er weer een goed 'signaal' naar je graphics kaartje word verzonden.

Succes,
Robert

Het is mij nu gelukt om de driver er goed op te krijgen, maar nog altijd loopt mijn computer soms vast. Ik heb nu bijvoorbeeld al mijn drivers erop staan en heb daarnet Call of Duty 4 geinstalleerd. Als ik het spel opstart werkt alles zoals het moet, totdat ik een server in ga. Dan krijg ik een soort van doorzichtige blokjes in mijn scherm en loopt cod4 en uiteindelijk de hele pc vast. Ik reboot mijn pc nadat dat net weer gebeurde, en dan loopt hij weer vast bij het windows XP laadbalkje tijdens het opstarten! Ik snap echt niet waarom hij steeds vastloopt :S

Die 8800gt had je al, of niet?
Had je hiervoor geen probleem?
Welk merk 500W-voeding heb je?

Die 8800gt had je al, of niet?
Had je hiervoor geen probleem?
Welk merk 500W-voeding heb je?

Ja de 8800GT had ik al en voordat ik de nieuwe onderdelen erin gezet had werkte alles. Ik heb zelfs voordat ik de onderdelen ging vervangen nog vista erop gezet om die te testen en dat werkte gewoon.
Mijn voeding is van Spirepower.

Denk dat dit iets met je ram te maken heeft. Heb dit probleem ook met cod 4. Alleen loopt hij niet vast bij laden( door een kapotte geheuge). Kijk anders eens hoevveel ram je heb

Denk dat dit iets met je ram te maken heeft. Heb dit probleem ook met cod 4. Alleen loopt hij niet vast bij laden( door een kapotte geheuge). Kijk anders eens hoevveel ram je heb

Bij de set die ik gekocht heb zat ook 4GB geheugen. Het lijkt me sterk dat die kapot is, aangezien de lampjes die op het geheugen zitten branden.

Ik begin nu aardig gek te worden.... :confused: Ik probeer van alles, maar niets lukt. Ik heb nu heel windows XP opnieuw geinstalleerd en daarbij alle partities verwijdert, maar nog steeds loopt hij vast! Echt niemand een idee waar dit aan ligt?

probeer ff je ram 1 voor 1 te testen.

Heb je trouwens wel je chipsetdrivers geinstalleerd (mag overigens nog dit probleem niet veroorzaken)
Voeding is niet al te best. Het zou (nadruk op zou) de oorzaak kunnen zijn.

Ik zal mijn RAM zo testen. Ik heb Alternate gemailt en volgens hun is mijn 500watt voeding genoeg.

ja, normaal is een 500W ruim ruim ruim genoeg.
Maar als de voeding niet stabiel is, dan krijg je ook deze fouten.

(heb je trouwens je videokaart, geheugen en dergelijke wel goed aangedrukt?

ja, normaal is een 500W ruim ruim ruim genoeg.
Maar als de voeding niet stabiel is, dan krijg je ook deze fouten.

(heb je trouwens je videokaart, geheugen en dergelijke wel goed aangedrukt?

Ja alles zit er goed in. Ik heb daarnet gelezen op een forum dat er koelpasta op mijn processor moet ofzo.... Daar weet ik niets van :confused: en daar stond ook niets over in de gebruiksaanwijzing. Kan het zijn dat dat al standaard op mijn processor zat? Ik wilde net kijken of dat erop zit, maar ik krijg de koeling van mijn processor er niet af... die pinnetjes waarmee hij aan het moederbord vast zit zitten super straks. Iemand tips om de cpu-koeling eraf te halen?

Ik had alternate gemailt en die zeggen dat er al koelpasta op zit. Dat zit standaard bij de set. Volgens mijn vader is er een of andere niet-essentiële windows xp update voor je videokaart... hij weet dat niet zeker, maar kan dat kloppen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan