Computer loopt steeds vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

HuzenE

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2009
Goeie dag allemaal !

Ik heb een probleem waar ik niet uit kom en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen !
Ik heb sinds een half jaar een nieuwe pc , alleen heb ik hem via het internet gekocht en ( waarschijnlijk ) bij een beunhaas !!

Nu heb ik het probleem dat mijn pc telkens vast loopt ! eerst dacht ik het zal wel aan de Game's liggen die ik speel , te zwaar voor mijn onboard grafische kaart.
Dus ik heb een andere Grafische kaart gekocht , hielp niet
Toen dacht ik mischien ligt het aan mijn windows omdat ik een gedownloade beta versie van win 7 draaide ! ( 64 bit )
Een orginele win 7 gekocht en probleem leek opgelost , alleen een week later weer het zelfde probleem.
Heb de pc toen weg gebracht en helemaal laten na kijken bij een computerzaak hier in de buurt, 2 dagen aan de test programma's gezeten, niets gevonden !
Daarna heeft hij het weer een aantal dagen goed gedaan maar het probleem kwam weer.
Ik heb ook veel forum's gelezen dat het ook nog iets met de voeding kon zijn, mijn probleem leek daar erg op.
Ben ik vorige week naar Azerty heen gegaan en heb een nieuwe voeding gekocht, heeft bijna een week goed gedraait maar vandaag weer een aantal x vast gelopen en wil daarna ook niet meer gelijk opstarten en windows logo loopt eigenlijk al vast ! na 5 min weer proberen en start op of er niets gebeurt is !

Heeft iemand enig idee wat het nu nog kan zijn want ik weet het echt niet meer !!

Mijn specificatie's zijn

Asus moederbord: AMD althlon (tm) 64 x2 dual core prosessor 5200+ 2.71 ghz
Voeding : coolmaster 520m
Grafische kaart : ATI radeon HD 4600 serie ( 4670 )
Harde schijf : Samsung 320 gb
Geheugen: 4GB DDR2
Als jullie meer info moeten hebben hoor ik het graag en als jullie een oplossing hebben natuurlijk ook !!

Mvg Erik Huzen

Goedenavond,

Kijk eens naar de temperaturen bv. met pc wizard

nou ik probeer hem op mijn pc te zetten maar en dat lukt wel maar als pc wizard dan opstart loopt mijn pc al vast !! is toch niet normaal !! enige wat ik dan aan heb staan is internet !! ( dit forum ) en wil dus pc wizard opstarten !!

Hoi,

Ja dat is zeker niet normaal misschien als je naar logboek gaat dat die wat meer info geeft rechtermuisknop deze computer-beheren -logboeken

Hoi,

Ja dat is zeker niet normaal misschien als je naar logboek gaat dat die wat meer info geeft rechtermuisknop deze computer-beheren -logboeken

staat bij kritiek dat het systeem niet goed is afgesloten voor het opnieuw opstarten.
Mogelijk veroorzaakt door vastlopen of stroom uitval !

Heb ook ff 1 geheugenbalk uit de pc gehaald kijken of daardoor iets veranderd zo niet deze er weer in en andere er uit mischien dat het een kapot geheugen is !

Heb een nieuwe coolmaster 520m voeding in mijn pc zitten maar zie nu ook dat led lampje niet brand achter op de voeding !! ook wel vreemd toch !!

Fan draait wel gewoon en led lampje op moederbord brand ook gewoon

Hoi

Schiet ook niet erg op, kan je wel in veilige modus opstarten en misschien zo met pc wizard kijken en probeer eens op 1 reepje geheugen te draaien.
lees net dat je het al geprobeerd hebt het geheugen dat lampje zit zeker in je schakelaar van je voeding ik zou toch even terug met de voeding want dat is wel raar aangezien je hem pas gekocht hebt

Laatst bewerkt:
Hoi

Schiet ook niet erg op, kan je wel in veilige modus opstarten en misschien zo met pc wizard kijken en probeer eens op 1 reepje geheugen te draaien.
lees net dat je het al geprobeerd hebt het geheugen dat lampje zit zeker in je schakelaar van je voeding ik zou toch even terug met de voeding want dat is wel raar aangezien je hem pas gekocht hebt

Heb nu beide geheugen bankjes geprobeerd en geen verschil !
slaat elke x vast bij laden pc wizard op 56%

Heb net een kabel veranderd van mijn voeding en bij het aanzetten van de pc knipperde het lampje alleen ( geen heel ff aan en toen weer helemaal uit )

Heb nu ook alleen mijn toetenbord en muis en beeldscherm aangesloten en wordt het ook niet anders van ! dus rand app lijkt mij het ook niet aan te liggen !!

heb nu beide geheugenbanken er weer in gedaan en was ook niets aan te zien ! !

Ben echt wel een beetje ten einde raad nu !!

Hoi,

Heb je ook in veilige modus al geprobeerd?

ik heb veilige modus geprobeerd en dan start hij pc wizard ook wel op ! alleen het probleem is nu dat hij dan de temp niet laat zien !! voor de rest laat hij alles zien alleen de temp niet !

Hoi,

Als het nu in de veilige modus goed blijft werken dan lijkt het me een softwarematige probleem.

Hoi,

Als het nu in de veilige modus goed blijft werken dan lijkt het me een softwarematige probleem.

Oke en hoe ga ik er achter komen waar het dan aan moet liggen ?? ik bedoel moet ik nu weer alles eraf gooien en helemaal opnieuw gaan beginnen ??
en heb ik dan al die kosten voor niets gemaakt ??

Heb orginele win7 64 bit draaien en hij start alleen avg free mee op en adware en een programma voor mijn ATI grafische kaart en Tune Up Utilities

Hoi,

Misschien gaat het wel fout met tune up programma kan je via msconfigg bij opstarten tune up niet op laten starten.

en anders via systeem herstel naar het beginpunt maar zou eerst tune up eens proberen

Hoi,

Misschien gaat het wel fout met tune up programma kan je via msconfigg bij opstarten tune up niet op laten starten.

en anders via systeem herstel naar het beginpunt maar zou eerst tune up eens proberen

Heb ik geprobeerd helpt ook niets !!
Ben net bij Azerty geweest en daar zeiden ze mij dat ik Hardware Monitor en maar op moest zetten en dan kijken.
Als ik die erop wil zetten krijg ik een virus melding, en als ik dan toch doorga ( wat ik dus gedaan heb ) schakeld hij mijn beheerdersaccount uit en mijn antivirus programma werkt niet meer !! lijkt me niet helemaal de bedoeling toch ?
Stuur je ook ff een screenshot mee van een ander programma wat ik gevonden heb ! zou je daar ook ff naar willen kijken ??

Bijlagen

• temp pc.jpg
    temp pc.jpg
    72,5 KB · Weergaven: 74
Laatst bewerkt:
Ik heb inmiddels mijn pc weer naar Azerty gebracht en ze gaan hem daar helemaal na kijken !
daar ook formulieren bij gedaan met de temp van pc zonder en tijdens het gamen !
Inmiddels ook al tel gehad van Azerty en aan de temp lag het niet ! maar advies werdt gegeven om extra koeling in pc te zetten ! en dat laat ik dus doen !
Nu is het even afwachten wat ze verder nu nog vinden, het is een geluk bij een ongeluk dat hij nu steeds vast blijft lopen tijdens het opstarten van pc wizard

Nou ja laat het wel weten als er iets uit komt ! maar hun dachten aan de processor maar we zullen wel zien !

Vandaag Pc weer opgehaald bij Azerty en daar werdt mij het advies gegeven om windows opnieuw te installeren.
Ze hadden een ander moederbord besteld alleen daarmee was het probleem dus niet verholpen jammer genoeg ( nu heb ik alleen wel het verkeerde moederbord in mijn pc zitten !! deze is minder snel !!! een 3600+ inplaats van een 5200+ )
Heb dus inmiddels windows opnieuw geinstalleerd en alles lijkt weer prima te werken !! het probleem is alleen dat het telkens goed lijkt te gaan als ik iets nieuws in mijn pc zet.

Het is dus nu gewoon afwachten of mijn pc het goed blijf doen en zo ja weet ik dus nog steeds niet wat het eigenlijke probleem is geweest.

Azerty inmiddels ook een mail gestuurd dat ik verwacht dat maandag het probleem van mijn moederbord meteen wordt opgelost !! heb nu 2x 2.1 Ghz processoren en die er in zaten waren 2.7 Ghz !! en dat kan je goed merken !!

Nou het lijkt me verstandig om eerst de vraag maar te sluiten, en als het probleem zich weer voordoet kom ik wel weer met mijn vraag !!

Iedereen bedankt voor jullie hulp !!!

Mvg Erik Huzen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan