Computer loopt vast bij aansluiten usb-apparaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

agaroud9

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2007
Hallo,

Ik heb sinds vandaag een probleem ondervonden met mijn USB-poorts. Ik probeerde namelijk mijn Hama® USB 2.0 Card Reader aan te sluiten, omdat ik een aantal bestanden nodig had die op een SD-kaart stonden. Maar wanneer ik de kaartlezer op mijn laptop aansloot liep mijn computer helemaal vast. Alles werd bevroren, dus moest ik telkens mijn computer handmatig afsluiten door gewoon op de uitknop te drukken. Ik heb van alles geprobeerd om dit probleem te verhelpen: ik heb een andere usb-kabel geprobeerd, ik heb systeemherstel geprobeerd, ik heb ook verschillende soorten usb-apparaten geprobeerd om aan te sluiten op mijn laptop, maar telkens liep mijn laptop vast wanneer je ze aansloot. Ik heb ook andere USB-poorten geprobeerd, maar ik heb telkens hetzelfde probleem ondervonden. Weet iemand raad?

Er moet wel worden opgemerkt dat ik nog een paar dagen geleden helemaal geen problemen ondervond met mijn USB-poorts. Ik had dezelfde kaartlezer nog afgelopen weekend aangesloten op mijn computer en hij deed het ook gewoon. Mijn neef is hier ook nog eens maandag langsgeweest om wat foto's te bekijken op zijn digitale camera die hij aansloot op mijn laptop en er was helemaal geen sprake toen van dit probleem. Heel bizar dit.

Ik hoop dat iemand me kan helpen en alvast bedankt voor de reacties. :)

PS: Ik ben trouwens in het bezit van een Packard Bell laptop, met Winsdows XP Home edition SP2

Laatst bewerkt:
Verwijder al je Controllers onder het tabblad USB-apparaten:

200714_AFBEELDING_1.JPG

Start daarna je laptop opnieuw op. Windows zal ze dan opnieuw detecteren en installeren.

Waarom heb je nog SP2?

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie :thumb:

Ok, ik heb het ze verwijderd. En nu?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ok zal ik doen.

Ik heb deze laptop niet zo heel lang. Ik heb hem overgenomen van een goede vriend en daar stond nog SP2 op geïnstalleerd. Ik weet niet of het daarmee te maken heeft, maar een paar daagjes geleden was er helemaal niets aan de hand. :(

Ik heb onderhand de controllers verwijderd en mijn laptop opnieuw opgestart en daarna geprobeerd om een USB-apparaat aan te sluiten, maar mijn laptop loopt nog steeds vast :/

Laatst bewerkt:
is de win versie die er op staat legaal?
zo ja zet win update een keer aan wedden dat je een hele rits aan updates krijgt misschien helpt het.

is de win versie die er op staat legaal?
zo ja zet win update een keer aan wedden dat je een hele rits aan updates krijgt misschien helpt het.

Uiteraard legaal.

Ik heb al verschillende Win updates gedaan, waaronder SP3 geïnstalleerd, maar het had totaal geen effect.

misschien een beetje extreme optie maar zou je windows niet eens een keer opnieuw installeren

staat er nog belangrijke data op? download een ubuntu live cd start daar van op en probeer zo gegenvens op een externe hardrive te schrijven

Laatst bewerkt:
Hallo. Ik heb een herinstallatie nog niet uitgeprobeed, maar ik heb daarnet wel geprobeerd om een USB-apparaat aan te sluiten in veiligheidsmodus en daar liep de computer ook volledig door vast. Is zo'n herinstallatie dan nog wel de moeite waard?

nou het kan aan windows liggen! dat er iets in windows beschadigd is. als je het helemaal zeker wilt weten download een ubuntu live cd. klik op try ubuntu kijk of hij dan ook vastloopt! zo ja dan ligt het aan de usb poorten zo nee installeer windows opnieuw.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan