Computer loopt vast bij instalatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

angelus077

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2005
Hallo iedereen,

Ik heb net een nieuwe installatie cd van windows xp Pro gekocht!

Ik wilde windows opnieuw installeren, heb de schijf geformateerd en de instalatie begon (alles leek goed te gaan).

Maar telkens als de installatie nog 34 minuten moet duren loopt de comuter vast en moet ik weer opnieuw beginnen maar telkens met hetzelfde resultaat!

Heeft iemand enig idee waardoor dit kan komen of hoe dit is op te lossen?

Groetjes

geef eens je systeemdetails?(processor, ram...)

Hoe kan ik die nu nog zien? Het is namelijk niet een computer van mij zelf en telkens als ik de computer opnieuw opstart begint ie automatisch opnieuw met de setup!

kun je niet eerst eens windows 98 installeren? en dan upgraden naar xp?(het is wel wat meer werk, maar dit zou wel eens kunnen lukken) waar loopt hij trouwens vast? telkens bij hetzelfde? dan heb je wrs een slegte cd--> ga trug naar de winkel, doe je verhaal en dan zullen ze je wel een nieuwe cd moeten geven:thumb:

Ik heb het probleem ook al elder op dit forum gezien. Bij hem/haar is het probleem opgelost door alle pci poorten leeg te helen maar bij mij zij die leeg! Of word er mee bedoeld alles ook echt loskoppelen?

Dit is al de 2de cd! en beide lopen vast als er nog 34 minuten resterend is!

ik heb de pci sloten er uit gehaald en hij loopt nu inderdaad verder.

hopen dat hij nu door gaat :D

bedankt voor de hulp

Voordat je met het formateren van je HD begint, zou je eerst de aanwezige partitie(s) met Fdisk moeten verwijderen en maak er vervolgens een nieuwe partitie aan. Niet door de installatie XP-CD laten formateren en ook niet daarmee een nieuwe partitie aan te maken, maar doe dit met een opstartdiskette.

De uiteindelijke gehele op te volgen procedure in het kort:

1) Utp-kabel v.d. pc eraf te nemen.(als die er is)
2) Bios op de A-drive in te stellen.
3) PC met een opstartdiskette opstarten.
4) Partitie(s) middels FDISK verwijderen en hierna een nieuwe aan te maken.
5) Dan pas nu formateren.
6) XP-cd in de CD-rom drive doen.
7) Bios op de CD-rom drive instellen.

Windows wordt nu geïnstalleerd.

8) Nadat windows geïnstalleerd is, dan AV-programma, Ad-Aware en andere nog meer installeren, zodat je gewapend bent tegen ongewenste indringers.
9) utp-kabel weer op de pc aan te sluiten.

Dennis.

Het zou handig zijn als wij de specificaties van je pc weten.

Geplaatst door angelus077
ik heb de pci sloten er uit gehaald en hij loopt nu inderdaad verder.

hopen dat hij nu door gaat :D

bedankt voor de hulp
O, je hebt dat inmiddels gedaan. Het kan inderdaad met een hardware conflict te maken hebben gehad.

Dennis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan