computer loopt vast bij overzetten van bestanden naar extern aparaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

nickisok

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2005
Hoi, ik heb een probleem.

Zodra ik bestanden probeer over te zetten van mijn computer naar een extern apparaat loopt de gehele computer vast. zodra ik het apparaat inplug is er geen probleem. ook kan ik door de mappen zoeken en zelfs bestanden afspelen. wanneer ik echter probeer bestanden van mijn computer naar het externe apparaat probeer over te zetten loopt de computer vast.

Het is niet zo dat ik de computer compleet moet rebooten. als ik voor het overzetten bijvoorbeeld muziek aan heb staan en de computer loopt vast, dan blijft de muziek wel doorspelen. ook kan ik in windows media player gewoon nummers aanzetten, pauzeren e.d. het zijn de mappen die vastlopen.

Ook opvallend is dat bestanden van een extern apparaat naar mijn computer overzetten niet voor problemen zorgt. alleen de omgekeerde route werkt dus niet. Het probleem doet zich bij alle apparaten voor (ipod, Ex HD, camera) en in alle usb poorten. ik heb gecheckt of de drivers op to date zijn, dit is het geval.

De volledige specificaties van mijn computer zijn te vinden op onderstaande link ( ik heb een mycom kant en klare computer gekocht).
http://www.mycom.nl/Products/View/INTEL Q9550/249914.aspx

ik hoop dat iemand kan helpen, want het is nagenoeg onmogelijk om op deze manier bestanden over te zetten.

Bij voorbaat dank, Nick

Wellicht een overbodige vraag, maar als je die externe disk op een andere pc aansluit dan gaat het overzetten van bestanden naar die disk wel probleemloos?

inderdaad, dan werkt hij probleemloos. maar het gebeurt ook bij 3 verschillende apparaten (schijf, ipod en camera). werken alle drie wel op andere computers, maar niet op de nieuwe...

Wat er mogelijk aan de hand zou kunen zijn is het volgende:

Windows probeert voorbeeldjes in de verkenner weer te geven (thumbnails) maardit gaat niet goed. Dit kan je uitschakelen door :

1. In Explorer, go to Tools -> Folder Options or open the Folder Options icon in the Control Panel.
Choose the View tab, and turn off the Do not cache thumbnails option.
Click Ok.
2. 1) Open a command window (Start->Run, type in 'cmd' hit enter)
2) To remove media preview, type and hit enter
regsvr32 /u shmedia.dll

Op de helpmij kwam ik dit nog tegen.

Laatst bewerkt:
hartstikke bedankt, maar mijn windows 7 is in het Nederlands. ik ben niet zo'n held met computers, en dus kan ik de stappen die je beschreef in het Nederlands niet vinden. is er misschien ergens een vertaling of een uitleg met afbeeldingen?

met name van thumbnails. ik ben nu bij mapopties en dan weergave, maar welke ik moet uitvinken vind ik onduidelijk.

Laatst bewerkt:
Probleem met pc's is een beetje dat 95% zich in het Engels 'afspeelt'.

. In Explorer, go to Tools -> Folder Options or open the Folder Options icon in the Control Panel.
Choose the View tab, and turn off the Do not cache thumbnails option.Click Ok. Schakel de optie 'niet in cache plaatsen van duimnagels' uit
2. 1) Open a command window (Start->Run, type in 'cmd' hit enter)
2) To remove media preview, type and hit enter
regsvr32 /u shmedia.dll

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan