Computer loopt vast na willekeurige tijd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kelvin6662

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2012
Hallo allemaal,

Een paar dagen terug heb ik een nieuwe harde schijf geïnstalleerd op mijn computer en zo dus ook Windows opnieuw geïnstalleerd.
De computer werkte prima na de installatie en ook de dag erna ging het nog prima. Nu echter werkt de computer niet goed meer. Als ik Windows opstart kan ik doen wat ik
wil en alles werkt normaal, maar als ik bijvoorbeeld op het internet ga surfen en een filmpje ga kijken dan loopt mijn computer uit het niks helemaal vast. Ik kan dan helemaal niks meer, geen muis beweging en geen ctrl/alt/delete. Ik moet de computer handmatig opnieuw opstarten. Het rare is dat ik wel normaal kan gamen.
Ik heb alle temperaturen al bijgehouden en die zijn ook normaal. Ook heb ik al een geheugencontrole gedaan op "normaal" en hier kwam niks uit. Ik probeerde de controle ook op extra, maar hier liep die ook al vast. Hierbij zat ik niet in Windows en dus neem ik aan dat het iets waarschijnlijk iets met de hardware te maken heeft.
Zelfs als ik de computer niet in gebruik heb en ik even later terugkom dan loopt die vast.
Ik weet echt niet meer wat te doen...

Graag hulp/ideeën.
Alvast Bedankt,
Kelvin

Laatst bewerkt:
als je geheugen controle vastloopt bij extra, dan vermoed ik een geheugenprobleem.

Laat je geheugen eens testen door memtest, dit duurt erg lang, maar dan weet je zeker of het niet aan je geheugen ligt.
Download dan de usb versie.

Ik stel CCleaner voor. Deze ruimt (onnodige en ongebruikte) bestanden van je computer op. Wordt je PC zeker sneller van :thumb:

@Vanschagen Mijn videokaart driver/ directx/java zijn allemaal up-to-date, weet niet of je nog andere bedoelt?

@Jackall Zal ik is doen. Duurt dit echt uren? Dan kan ik dit namelijk een beetje inplannen.

@Gamefreak23 Ik heb CCleaner al, hiermee heb ik iig al het register schoongemaakt. Onnodig en ongebruikte bestanden zijn er nog (haast) niet aangezien het een schone installatie is van Windows.

In ieder geval al heel erg bedankt voor de snelle reacties allemaal.
Het rare is nog steeds dat ik sommige spellen gewoon normaal kan spelen zonder crashes en andere juist weer niet.

Laatst bewerkt:
@Gamefreak23 Ik heb CCleaner al, hiermee heb ik iig al het register schoongemaakt. Onnodig en ongebruikte bestanden zijn er nog (haast) niet aangezien het een schone installatie is van Windows.

Er zijn altijd logjes van dingen die jij aangeklikt heb opgeslagen op de computer en die toch ruimte innemen. :thumb:

Ben er zojuist achter gekomen dat de computer crashed als ik uTorrent aan heb staan, erg raar. Weet iemand waar dit aan kan liggen? Was wel steeds aan het downloaden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan