computer loopt vast of krijgt zwart scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaak123

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2012
Berichten
11
Hallo, ik zit (weeral) met een probleem, vorige week liep mijn computer vast tijdens het opstarten of tijdens het laden van het bureaublad. Ik heb toen een nieuw bestuuringsprogramma van de geluids- en videokaart erop gezet omdat die veroudert zou zijn. Ik dacht dat alles opgelost was maar als ik nu een film of een spelletje start dan doet het scherm soms heel raar en gaat het scherm soms uit terwijl de computer nog opstaat of loopt de computer vast. Als ik de computer dan terug wil opstarten loopt hij vast tijdens het opstarten, in veilige modus start hij wel goed op.
Heeft er iemand tips? Een gelukkig nieuwjaar trouwens!
 
Hoi,

In veilige modus terug zetten naar laats werkende installatie of een systeem herstel doen
 
Geef eens een opgave van de gebruikte hardware en welke W7 je hebt, 32 of 64 bits.

Indien drivers goed werken is het onzin om er nieuwere op te zetten, voegt niets toe al denken de meeste mensen van wel.
 
bedankt om zo snel te reageren, maar hoe doe je dat precies?
Mijn vader raad ook aan om de registry eens te laten opkuisen en kan ik doen met ccleaner maar is dat een betrouwbaar programma?

ik heb win7 met 64bits
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja hoor, Ccleaner kan geen kwaad al heb je weinig aan het opschonen van het register, worden alleen niet gebruikte registersleutels verwijderd.

Maare, nog geen opgave van de hardware, merk en type PC mag ook.
 
wat bedoel je precies met de opgave van hardware? De naam van de driver?
 
Hoi,

Processor moederbord videokaart etc dat wordt er bedoeld
 
oke, ik heb een Dell Inspiron 560 met beeldkaart NVIDIA GeForce 310, geluid NVIDIA High Definition Audio
en processor Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz ik weet niet of dat alles is wat je moet hebben. Het is me ook opgevallen dat ik 3 dagen geleden een programma verwijdert had en dat het er nu terug opstaat, kan dat er iets met te maken hebben?
 
Maare, al dat geadviseerde systeemherstel naar een datum van voor het probleem uitgevoerd in veilige modus?
 
Het probleem is dat ik niet juist weet wanneer het probleem begonnen is.
Is het mischien aangeraden om windows opnieuw te instaleren?
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Je schrijft vorige week dus elke datum daarvoor zou goed moeten zijn;)
 
Hoi,

In veilige modus naar configuratiescherm en daar naar Systeem(herstel) en dan kan je naar een datum terug zetten.
 
Hoi,

Fijn om te lezen dat gelukt is,:thumb:
Jij ook een fijne jaarwisseling toegewenst
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan