Computer loopt vast of valt uit - Blue screen

Status
Niet open voor verdere reacties.

belzinga

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2015
Berichten
3
Hallo,

Hierbij vraag ik graag jullie hulp.

Sinds twee weken valt mijn HP computer geregeld uit.
Het probleem begon toen ik de computer toestemming gaf iets te updaten.
Daarna was mijn internet van Google veranderd naar omniboxes.com.
De volgende dag heb ik dit programma weer van de computer verwijderd en systeemherstel gedaan. Vanaf de toestemming valt de computer geregeld uit en krijg ik bluescreens.
Vandaag heb ik het al vier keer meegemaakt binnen anderhalf uur en heb nu de meldingen die ik kreeg, opgeslagen. Twee meldingen lukte niet op te slaan omdat de computer wederom uitviel. Dit zijn ze:

Nummer 1:

Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.1.7601.2.1.0.768.3
Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: 1000007e
BCP1: FFFFFFFFC0000005
BCP2: FFFFF80003313E7A
BCP3: FFFFF880031E6918
BCP4: FFFFF880031E6170
OS Version: 6_1_7601
Service Pack: 1_0
Product: 768_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Windows\Minidump\031215-80480-01.dmp
C:\Users\Bart Elzinga\AppData\Local\Temp\WER-129558-0.sysdata.xml

Lees de onlineprivacyverklaring:
http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=104288&clcid=0x0413

Als de onlineprivacyverklaring niet beschikbaar is, lees dan onze offlineprivacyverklaring:
C:\Windows\system32\nl-NL\erofflps.txt

Nummer 2:

Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.1.7601.2.1.0.768.3
Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: 19
BCP1: 0000000000000003
BCP2: FFFFFA800517F580
BCP3: FFFFFA800517F580
BCP4: 0000000000000000
OS Version: 6_1_7601
Service Pack: 1_0
Product: 768_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Windows\Minidump\031215-26582-01.dmp
C:\Users\Bart Elzinga\AppData\Local\Temp\WER-71682-0.sysdata.xml

Lees de onlineprivacyverklaring:
http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=104288&clcid=0x0413

Als de onlineprivacyverklaring niet beschikbaar is, lees dan onze offlineprivacyverklaring:
C:\Windows\system32\nl-NL\erofflps.txt

Tussentijd heb ik ook nog de volgende meldingen gehad in een zwart scherm:

- Bad pool header;
- Bootmgr image is corrupt, the system cannot boot.

Uiteindelijk heeft de computer nog een opstartherstel gedaan……..

Wie kan mij vertellen wat er precies gaande is met mijn computer…..
Zoals jullie al hebben gelezen: er is genoeg gaande, ik hoef me niet te vervelen……genoeg aktie! Mijn excuus ook voor de lappen tekst!
 
Er is ontzettend veel dat je kunt doen en met behulp van anderen kunt bekijken en daarna misschien kunt gaan oplossen.
Als ik echter lees wanneer het probleem begonnen is en vooral wat daar de vermoedelijke oorzaak van was, dan heb ik eigenlijk maar 1 advies voor je:

zorg ervoor dat je je data op een extern medium zet en installeer daarna Windows opnieuw.

Enne, vergeet vooral niet om dat externe medium even door een 'roedeltje' scanners te laten bekijken alvorens je na de herinstallatie van Windows bestanden terug gaat zetten.

Als je dit gelezen hebt, dan zal je motivatie om Windows opnieuw te installeren wel toenemen denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Goedenavond gast0225,

Bedankt voor uw reactie. Ik was er al een beetje bang voor voor deze reactie..... Natuurlijk zie ik er ontzettend naar uit om alles opnieuw te installeren :D.
Had de hoop dat er toch een makkelijker manier zou zijn geweest.....
 
Weet je wat de grap is? Windows er opnieuw opzetten IS een gemakkelijke manier. Jouw probleem / problemen zijn denk ik best wel oplosbaar, al dan niet met hulp van deskundigheid van mensen op een ander forum, Nucia bijvoorbeeld. Kijkend / inschattend wat je er allemaal voor moet doen om je systeem weer schoon te krijgen, is Windows opnieuw installeren verreweg de gemakkelijkste en iig de snelste manier.
 
Probleem opgelost!

Vorige week heb ik, via een forum, "chkdsk/f" uitgevoerd op de computer.
Sindsdien zijn de problemen opgelost!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan