Ik had voor ongeveer €700,- aan handel besteld bij gistron, waaronder 2x 256Mb DDR OEM geheugen.
Het eerste systeempje opgebouwd met de K7S6A, alles inelkaar geschroefd, stekker erin en niet opstarten.
Ik had zelf een perfect draaiende K7S5A, dus alles 1 voor 1 over gezet om te kijken waar het probleem zat.
Eerst de voeding uitgewisseld, vervolgens de video kaart, en de processor als laatste, alles zonder resultaat.
Vervolgens eens het OEM DDR geheugen in mijn K7S5A gezet (uiteraard eerst het sdram verwijderd) met hetzelfde resultaat, niet opstarten (met beide reepjes hetzelfde probleem).
In het tweede systeempje wat ik heb gebouwd zat het eerder genoemde Asrock plankje met Via chipset, dit mobo had geen enkele moeite met beide OEM DDR reepjes, gaf netjes 512Mb aan dus geheugen was ok.
Aangezien ik niet 512Mb in dit systeempje wilde hebben, heb ik 1x 256Mb terug gestuurd (samen met een cd-rewriter wat een dvd-rewriter had moeten zijn).
Dat was inmiddels 3 weken geleden, en heb mijn brander en geheugen nog steeds niet binnen

Draai nu met samsung ddr geleend van een collega.
Dus als je het reepje terugstuurd hoop ik dat het wat vlotter gaat dan bij mij, ik zal je alle details besparen.........., maar er werd niet moeilijk gedaan over het feit dat het OEM geheugen niet werkt op een ECS plank ( moeten ze dat maar duidelijk op de site vermelden)
Groetjes,
Martin.