computer loopt vast tijdens surfen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sanniepannie1

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2004
Hoi,
Ik krijg sinds kort een blauw scherm tijdens internetten en dit is de foutmelding die erop staat:
stop!0x0000008e(0xc000001d,0xf98536c60xf9e4deb4,0x00000000)
Iemand enig idee wat dat is?
Alvast bedankt

Geplaatst door rve123
Is het alleen bij internetten of gebeurt het soms ook wel eens bij iets anders?
Ik heb even gezocht en wel iets gevonden. Het is alleen niet dezelfde foutmelding als die jij heb. hier staan meerdere fouten die allemaal te maken hebben met het fout-nummer 0x0000008e http://search.microsoft.com/search/results.aspx?st=b&na=88&View=nl-nl&qu=0x0000008e

Dat is snel!
Nee heel soms ook wel eens als mijn kinderen een spelletje doen.
Ik ga wel eens op die sites snuffelen. Als ik er niet uitkom meld ik me wel weer.
Alvast bedankt

Ik heb hier een bericht.

Oorzaak
Dit probleem kan optreden wanneer een programma verwijst naar een onjuist geheugenadres.

Oplossing
Microsoft heeft nu een ondersteunde hotfix voor dit probleem beschikbaar gesteld. Deze hotfix is echter alleen bedoeld om het probleem te verhelpen dat in dit artikel wordt beschreven. Voer de hotfix alleen uit op systemen waarop dit specifieke probleem zich voordoet. Deze hotfix moet wellicht extra worden getest. Als u geen ernstige problemen ondervindt, raadt Microsoft u derhalve aan te wachten op het volgende service pack voor Windows XP waarin deze hotfix is opgenomen.

Als u dit probleem direct wilt verhelpen, kunt u contact opnemen met Microsoft Product Support Services om de hotfix te verkrijgen.

Ik denk alleen dat die hotfix in service pack 2 zit. Alles wat ik op de site van microsoft lees is van januari 2004 en daarin staat dat die in het volgende servicepack zal zitten, ik weet dit alleen niet zeker

Geplaatst door rve123
Ik heb hier een bericht.

Oorzaak
Dit probleem kan optreden wanneer een programma verwijst naar een onjuist geheugenadres.

Oplossing
Microsoft heeft nu een ondersteunde hotfix voor dit probleem beschikbaar gesteld. Deze hotfix is echter alleen bedoeld om het probleem te verhelpen dat in dit artikel wordt beschreven. Voer de hotfix alleen uit op systemen waarop dit specifieke probleem zich voordoet. Deze hotfix moet wellicht extra worden getest. Als u geen ernstige problemen ondervindt, raadt Microsoft u derhalve aan te wachten op het volgende service pack voor Windows XP waarin deze hotfix is opgenomen.

Als u dit probleem direct wilt verhelpen, kunt u contact opnemen met Microsoft Product Support Services om de hotfix te verkrijgen.

Ik denk alleen dat die hotfix in service pack 2 zit. Alles wat ik op de site van microsoft lees is van januari 2004 en daarin staat dat die in het volgende servicepack zal zitten, ik weet dit alleen niet zeker

Ik heb servicepack 2 niet geinstalleerd. Hoor daar zoveel verschillende berichten over dat ik het nog niet heb aangedurft.
Ik heb wel een paar maanden geleden extra geheugen bijgeplaatst. Kan het daar ook in zitten, hij heeft het wel een tijdje gedaan.

Geplaatst door Sanniepannie1

Ik heb wel een paar maanden geleden extra geheugen bijgeplaatst.
Had je het probleem al voordat je er extra geheugen bijplaatste of is het sinds dat je er extra geheugen heb bijgezet?

Geplaatst door rve123

Had je het probleem al voordat je er extra geheugen bijplaatste of is het sinds dat je er extra geheugen heb bijgezet?

Nou hij heeft een tijd gedaan zonder deze melding. Maar nu ineens sinds een paar weken gaat het fout.
We hebben de computer wel verplaatst?
Ik zit maar wat te raden. Soms is het ook na een kwartier en soms kunnen we gewoon de hele avond internetten. Het is heel verschillend.

Ik denk niet dat het verplaatsen van een computer te maken kan hebben met een foutmelding die over het geheugen gaat, maar je kan altijd even de stekkers er opnieuw indoen (controleren of ze er goed inzitten).
Als je die foutmelding krijgt is het dan bij bepaalde site's of is het de ééne keer bij bijvoorbeeld google en de andere keer bij bijvoorbeeld msn?

Geplaatst door rve123
Ik denk niet dat het verplaatsen van een computer te maken kan hebben met een foutmelding die over het geheugen gaat, maar je kan altijd even de stekkers er opnieuw indoen (controleren of ze er goed inzitten).
Als je die foutmelding krijgt is het dan bij bepaalde site's of is het de ééne keer bij bijvoorbeeld google en de andere keer bij bijvoorbeeld msn?

Het is willekeurig. Ik heb msn en Norton er nu even afgehaald. Ik dacht dat het beter ging maar het was weer zover.
Ik ga toch de kast weer eens even opmaken en kijken of alles nog goed zit. Misschien is het geheugen wel gedeeltelijk los geschoten.
Nou dat is het dus niet. Ik ben er inmiddels wel achter dat het iets met usbport.sys is dat is de rest van de melding , dat schijnt een bestandsnaam te zijn.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan