Computer loopt vast tijdens XP Splash

• Onderwerp starter Onderwerp starter mnsk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mnsk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 dec 2006
Hoi allemaal :p

Ik heb nu sinds een weekje of zo het volgende probleem. Wanneer ik mijn computer opstart loopt hij vast tijdens het XP laad schermpje (met dat balkje dat heen en weer gaat).

Nu is dat niet zo vreemd want toen ik wat ging googlen zag ik dat veel andere mensen dit ook hadden, het verschil is dat als ik een hard reset doe en dan het hulp schermpje komt met 'Wilt u het normaal opstarten of veilige modus blablabla' ik dan gewoon normaal opstarten kan selecteren en het dan wel prima opstart.

Dus; Iedere keer dat ik de PC op een normale manier restart OF als ik de computer opnieuw wil starten o.i.d crashed hij bij het laad schermpje, maar als ik daarna een hard reset doe start ie wel prima op!

Nu denk ik niet dat het erg gezond is voor de computer als ik constant op de reset knop moet drukken vandaar da it ik dit probeer te verhelpen.

PC Spec:
Pentium 4 2.4GHz
Jetway P4XCFU
2x512 MB RAM
80GB Seagate HD
Geforce 4 Ti4200

Ik gebruik deze computer nu voor ongeveer 5 jaar, het enige wat ik veranderd heb is de RAM (het was 1x512 dat heb ik dus geupgrade) en de Mobo (jaartje na aanschaf van de PC ging de oude.. tjah dood).

Wat ik heb geprobeerd:
-XP repair optie; chkdsk /p en /r
-Harde schijf defragmenteerd
-Binnekant compleet afgestoft
-CCleaner crap laten verwijderen
-USB apparent losgekoppeld tijdens het opstarten
-Msconfig -> Opstarten leeggehaald

De temperaturen van mijn harde schijf en CPU zijn oké.

Ik heb 2 lampjes aan de voorkant van mijn computer case, de ene is groen en de andere rood. Wanneer mijn computer normaal werkt is de groene constant aan en de rode knipper heel langzaam. Tijdens pressure (copy paste e.d) is zowel de groene als de rode constant aan maar tijdens de voorgenoemde freeze tijdens het opstarten is de groene wel aan maar de rode doet dan niks.

Vandaar dat ik dus dacht dat de rode vast zit aan mijn harde schijf, maar programma's zoals HDDLife, HDTune, Speedfan S.M.A.R.T en EVEREST zeggen allemaal dat de harde schijf in goede conditie is.

Ik hoop dat iemand hier nog iets weet om dit te verhelpen of in ieder geval iets wat ik nog kan proberen!

Mijn dank alvast :)

Is het probleem ontstaan na het plaatsen van extra geheugen.
zo ja doe dan eens een memtest....niet voor een uurtje draaien maar het liefst een hele nacht.

ik heb dat probleem ook eens gehad .

probeer dit is windows xp cd erin doen en dan opstarten van cd en dan kom bij een menu en daar kun je windows opnieuw installeren maar je kunt hem ook repareren probeer dat eens.

bij mij deed die het toen weer.

Bedankt voor de snelle replies :love:

@Puppie:
Ehm nee eigenlijk, had ik erbij moeten zetten. De RAM heb ik nu al ruim een jaar dus lang voordat deze probleem zich voordeed.

Ik zal wanneer ik tijd heb eens een memtestje doen, het is dat het zoveel tijd in beslag neemt anders had ik dat ook al gedaan ja :o

@ rickmeister;
Hm... Dus jij kon ook niet Windows inkomen zonder eerst op de reset knop te drukken? Ik zal het eens proberen... Zoals ik al zei had ik de repair functie gedraaid maar dat was met DOS commands, nooit de ingebouwde repair functie (als het überhaupt verschil uitmaakt).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan