Computer loopt vast zonder blauw scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

dannyboy263

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2006
Beste Mensen, al een hele tijd loopt mijn systeem vast.
Als ik naar logboeken ga dan krijg ik op die momenten een rode kruis te zien met het volgenden bericht:

Kan geen DCOM-server starten: {FB7199AB-79BF-11D2-8D94-0000F875C541}. Foutmelding
"Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden. "
is opgetreden bij het uitvoeren van de opdracht
"C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe" -Embedding'

Zo te zien iets met messenger te maken.
Ik heb MSN messenger 7.5 draaien, windows messenger is weg.

Ik draai windows xp pro, Asus p5dgcd Pentium 4 3.0 Ghz.

Heeft iemand enig idee?

Msmsgs.exe is de Windows Messenger. Die poort kan misbruikt worden, en staat over het algemeen open bij machines. Download Shoot The Messenger (http://www.grc.com/stm/shootthemessenger.htm), en draai dat. De poort van de Messenger is dan dicht.

en probeer is wat te scannen op virussen en spyware

scheeld een boel

mzzzl

Niet opgelost

Bedankt voor de reactie,

Ik heb shoot the messenger geladen, maar hij komt toch weer terug in mij n logboek, het is een hele tijd goedgegaan, maar loopt sinds vandaag toch weer vast.

Ik heb op virussen gescand, meer niets.

Groet,

Danny

maak voor dat alles goed draait eerst een herstelpunt en probeer msm7 eriut te gooien en kijk wat tie doet ga het doe weet je genoeg dan maar geen msm ik vind het toch een )(*()*(*89(*)( programma.

Hoi,

Maar we waren het er toch over eens dat het windows messenger is die problemen geeft? dus niet de msn messenger?

Op de 1 of andere manier blijftt het systeem zoeken naar de windows messenger, Hoe kan je er voor zorgen dat hij er nooit meer naar gezocht word?

gr

Danny

Gebruik je Service Pack 2? Dan staat Windows Messenger automatisch uitgeschakelt.
Dit kun je controleren onder Systeembeheer --> Services.

Ja ik gebruik service Pack 2, maar ik krijg nog steeds de foutmelding. Ik heb zelfs in het register op Msmsg gezocht en zag nog een aantal sleutels die ik eraf gekeild heb.

Hopleijk is hij nu schoon

bedankt

gebruik het programma ccleaner is en regseeker meeste van de tijd lost dit ook wel eens problemen op

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan