computer loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

riri1601

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2002
Berichten
221
ik heb een nieuwe computer met een processor van amd duron 1800+,512mb ddr geheugen,harde schijf van 30gb.windows me geinstalleerd.soms start hij heel vlot op en soms niet.gebeurt dat hij gewoon vastloopt als ik met één programma bezig ben en een ander wil openen.is toch niet normaal?hoe zou ik die problemen kunnen verhelpen en wat zou de oorzaak kunnen zijn?alvast bedankt voor alle hulp.
 
Zet windows er opnieuw op, en als ik je een tip mag geven, neem een andere versie dan ME. XP ofzo, of gewoon Windows 98 SE werkt ook perfect.
 
Heb je ME zelf geinstalleerd? Of heeft de zaak dat gedaan? Is de installatie nog schoon of staat er alweer heel veel zooi op?
 
heb die me er zelf op gezet.staat alleen het hoogstnodige op.
 
Dan ligt het dus niet aan een vervuilde pc/spyware of een virus.

Als je pc vast loopt, wat zie je dan precies? Kun je je muis nog bewegen? Staat het beeld gewoon vast?
 
kan muis nog bewegen.kan alleen geen programma openen.heb voordienh nooit problemen gehad met me.is pas begonnen met deze computer.alles is nieuw.
 
Muis kan je nog bewegen, dan ligt het waarschijnlijk ook niet aan te hoge temperaturen. Dan lijkt het me ook het beste dat je eens een ander OS probeer zoals 98 SE, 2000 of XP. Het liefst XP.
 
Je kan altijd even hierkijken: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=84207
Betwijfel of het helpt.

Windows ME is brak hoor, met jouw systeem zou ik lekker voor Windows XP gaan.
Voor de snelhied hoef je in principe geen 2000 te kiezen, die draaid op jouw PC perfect. Haal een paar truukjes uit onder XP en het is helemaal snel.
Stabiliteit is hetzelfde, en erg goed :).
 
bedankt voor de inlichtingen.ga er straks een xp opzetten.mag ik die dan opgraden of moet ik eerst alles leegmaken en op een blanco schijf herbeginnen?
 
ok ga alles verwijderen.zal nog wel laten weten hoe het verder gaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan