computer loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

compres

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Berichten
943
Ik ben bezig met een packerd Bell ±1000mhz
256mb geheugen draait op XP, geen randapparatuur aangesloten of geinstalleerd. Als ik de computer twee dingen laat doen loopt hij vast. ctrl alt delete werkt dan ook niet meer. Alleen stekker eruit en op nieuw starten helpt. maar ik kan er zo niet veel mee. Wie weet wat het is.

Erik
 
En welke twee dingen zijn dat? Kijk in de logboeken van XP naar eventuele fouten (configuratiescherm\systeembeheer\logboeken\systeem; in het rechter scherm zie je rode rondjes met een wit kruisje). Als je daarop dubbelklikt krijg je details te zien over de foutmelding. Post.

Groetjes,
Bennie
 
Bij toepassingen worden een heleboel gebeurtenissen met een tijd opgesomd. Meest voorkomende zijn daarin
eapol 2001 en winlogon1001
Bij systeem staat service controle manage 7036
en 7035
De computer loopt soms binnen 2 minuten vast. En bij elk onderdeel slaat ie wel uit.Maar na het opstarten kan ik dan meestal wel een stapje verder. Dus het heeft wel 5 keer opstarten gekost om op de plek te komen die jij aangaf. Heb je hier iets aan?

Erik
 
Ja en nee, want ik vroeg wel om details. Met details bedoel ik dus zoiets als dit:

Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: DCOM
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 10005
Datum: 20-6-2003
Tijd: 1:16:47
Gebruiker: XPkdhaka9347293
Computer: XP-hda00230d0q
Beschrijving:
DCOM kreeg foutmelding 'Kan de service niet starten omdat deze is uitgeschakeld of omdat het geen inschakelde apparaten met zich heeft verbonden. ' bij het starten van de ImapiService-service met de argumenten '-Service' om de server
{520CCA63-51A5-11D3-9144-00104BA11C5E} te starten

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

Kijk goed naar de tijd en de datum. Alleen die foutmeldingen zijn van belang die overeenkomen met de tijd en datum van de het vastlopen.

Maar als ik het zo hoor, denk ik dat een Repair een goede zaak is:
http://www.michaelstevenstech.com/XPrepairinstall.htm

Had je de boel net geïnstalleerd?

Groetjes,
Bennie
 
Het is een computer van een kennis. Het probleem zat er waarschijnlijk al eerder in. Ze hebben al iemand anders erbij gehad maar die kon er ook geen kant mee uit. Deze computer is bij mij gekomen onder het mom van "er staat niets meer op kun jij een herstel draaien"
Toen bleek de nooddiscette niet meer te werken. Ik heb toen maar een copietje XP erop gezet om eens te kijken wat ie deed. Na het installeren en één keer vastlopen herrinnerde ik mij dat ze het ook over dat vastlopen hadden gehad. Maar dat het zo erg was wist ik niet.
Ik ga even op de aangegeven sites kijken.

Erik
 
Er verschijnen bij mij geen blauwe schermen. De boel blijft gewoon staan. De muis staat stil en het toetsenbord werkt niet meer.

Erik
 
Uit een foutrapport van windows gehaald
Handtekening van fout:
appName: drivers. display
appver: 100251590000 381002
modname: atidvag dll
modver 5.10.0.105
offset: AB5606EA
De link go.microsoft werkt niet
Erik
 
nog niet opgelost

Het probleem is niet opgelost. We hebben ME weer op de computer gezet, maar de master CD van PB mist.
Ik kan nu niet alle drivers vinden. Zelfs een adaptor voor internet mist zodat ze niet meer op de kabel kunnen. We hebben de Master CD besteld a € 100,--
En we hopen dat dan alle problemen verholpen kunnen worden.

Erik
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan