Computer loopt vast.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronaldelzinga

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2008
Hallo,

Tijdens het installeren, van wat voor software ook, loopt mijn computer geheel vast.

Ik heb geen flauw idee waar dit vandaan komt. Geen spyware, en heb er een register programma over heen gehaald. Hier zaten 7 fouten in, maar deze wel hersteld.

Heeft iemand enigszins een idee waar dit vandaan kan komen?

Greetz

Laatst bewerkt:
Welk operating systeem?
Zijn je updates geinstalleerd???
Als het Windows is, windows installer eens deïnstalleren.

Misschien kan er ook een foutje in je register zijn, iets teveel verwijdert daar.
Kan je een sproberen met systeemherstel terug te gaan tot wanneer het nog wel werkte

Het is na een clean install van Win XP begonnen...
Dus iets teveel van het register wegehaald valt dus al af.

Ten tweede: Aangezien hij net een clean install heeft gehad, kan ik m ook niet terug zetten met Systeemherstel....

Nog mensen met andere suggesties?

Hallo,

Tijdens het installeren, van wat voor software ook, loopt mijn computer geheel vast.

Ik heb geen flauw idee waar dit vandaan komt. Geen spyware, en heb er een register programma over heen gehaald. Hier zaten 7 fouten in, maar deze wel hersteld.

Heeft iemand enigszins een idee waar dit vandaan kan komen?

Greetz
Clean install, met een Win XP cd-rom of originele recovery cd-rom van fabricant?

Clean Install betekent: Complete Installatie.
Geen image terugzetten...

Compleet geformatteerd...

Ik snap er niks meer van...

Clean Install betekent: Complete Installatie.
Geen image terugzetten...

Compleet geformatteerd...

Ik snap er niks meer van...

Hallo, ik weet wat een clean-install is, dank je!!
De vraag was niet of je een image hebt gebruikt.
De vraag: Heb je een Windows XP cd-rom gebruikt of een recovery XP cd-rom van de fabrikant van de computer.
Met eerste bedoel ik dus een aangekochte Windows XP cd-rom en met de 2de bedoel ik een cd-rom (recovery) van de fabricant.

Maar als je zo een toon blijft aanzetten, denk ik niet dat ik nog happy zal zijn om je hierdoor te loodsen.
Probeer alleen maar vast te stellen wat je gedaan hebt en welke configuratie je gebruikt.

Vriendelijk zijn kost geen geld, nog steeds gratis.

Oh sorry, zo was het niet bedoelt. Uiteraard ben ik blij met hulp, vooral als je er niet uitkomt natuurlijk. U wordt absoluut gewaardeert!

Zo om even terug te komen.

Het was een clean install met de XP cd rom. Geen image/recovery...

Nu weet ik tenminste dat je met drivers van XP hebt gewerkt (standard)

Dus je apparatuur zal hier en daar wel een verkeerde of geen driver hebben.
Kun je zien in Apparaatbeheer zie bijlage (en als geopend is nog een keer op het beeld klikken dan is het beter zichtbaar)

Kijk goed, in dit voorbeeld is de co-proccessor niet goed geconfigureerd.
Bijgevolg trage computer en in bepaalde programma's foutmeldingen.

Vooraleer je verder gaat met software te installeren, dien je te zorgen dat al de gele opmerkingen in apparaat beheer weg zijn.

2de bijlage kan je zien dat er geen driver geinstalleerd is geweest door Windows.

Met dit programma kan je al veel uitzoeken ivm hardware en drivers... is gratis :)

Bijlagen

• apparaat.jpg
    apparaat.jpg
    49,8 KB · Weergaven: 26
  • copro.jpg
    copro.jpg
    30,3 KB · Weergaven: 28
Oke :) zal ik meteen om elkaar beter te leren kennen, zeggen dat ik ICT-er ben. :P

Dit allemaal is goed. En voor de rest doet hij het ook goed. Behalve als ik dus een programma wil installen. Erg raar..

Oke :) zal ik meteen om elkaar beter te leren kennen, zeggen dat ik ICT-er ben. :P

Dit allemaal is goed. En voor de rest doet hij het ook goed. Behalve als ik dus een programma wil installen. Erg raar..

Waar staat ICT voor??

Kan je me een schermprintje sturen van je apparaat beheer aub?

zie net dat je zelfs de plaatjes niet hebt geopend, waarom?

Laatst bewerkt:
Om elkaar dan te helpen: ICT staat voor Information and Communication Technology...:p

Heb Microsoft-opleiding gehad, maar dit nog nooit meegemaakt...:rolleyes:

Heb de computer waar t om gaat nu niet aangesloten, dus zal ik morgenochtend meteen even doen. Ok? Heb namelijk nog 6 computers in de wacht staan :D

Groetjes

P.S. Heb de plaatjes wel geopend, hoor.

Heb ze wel bekeken, maar is (gelukkig) wel bekend terrein...:)

P.S. Heb de plaatjes wel geopend, hoor.

Heb ze wel bekeken, maar is (gelukkig) wel bekend terrein...:)

Nu wel ja staan 1xgelezen ... dit is na mijn opmerking dat je ze niet geopend hebt!

Maar wat bedoel je nu met ICT?
En kan ik een schermprint krijgen van apparaatbeheer.

Want met de foutmelding dat je geen soft kan installeren moet apparaat beheer eerst in orde zijn. Vandaar graag een schermprintje?

Nee, was al wel voordat jij het zei. Maar dat maakt ook niet uit...:)

Met ICT bedoel ik dat ik Microsoft Gecertificeerd ben:

A+ Essentials: Hardware Knowledge & Troubleshooting
MCDST: Microsoft Certified Desktop Support Technician
MCSA: Microsoft Certified Systems Administrator

Back to the topic: Zoals gezegd, heb ik hem op dit moment nog niet weer aangesloten.
Heb nog 5 andere computers staan waar ik mee bezig moet. Kan me ook niet de hele tijd blind staren op 1 computer... Of wel?

Maar ik zal het schermprintje morgen (vandaag) wel even regelen.
Komt wel goed!

Groetjes

Nee, was al wel voordat jij het zei. Maar dat maakt ook niet uit...:)

Met ICT bedoel ik dat ik Microsoft Gecertificeerd ben:

A+ Essentials: Hardware Knowledge & Troubleshooting
MCDST: Microsoft Certified Desktop Support Technician
MCSA: Microsoft Certified Systems Administrator

Back to the topic: Zoals gezegd, heb ik hem op dit moment nog niet weer aangesloten.
Heb nog 5 andere computers staan waar ik mee bezig moet. Kan me ook niet de hele tijd blind staren op 1 computer... Of wel?

Maar ik zal het schermprintje morgen (vandaag) wel even regelen.
Komt wel goed!

Groetjes

Geen commentaar, zie schermprint.
Daar heb je reeds geantwoord dat jij beweerde dat je ze geopend had de plaatjes.
Je antwoord staat erbij plus het bericht in kwestie, plaatjes 0 x gelezen.

Hang je certificaten maar in je virtuele wereld aan de muur.:thumb:

Fijne dag...:thumb:

Bijlagen

Sorry, maar dit is toch echt een misverstand...
Ik durf echt te zweren dat ik ze geopend heb... Misschien foutje op de webiste???
Anders zou ik het niet meer weten... Ik had vrienden van mij hier zitten, die echt kunnen bevestigen dat ik ze geopend heb. Heb ze hun speciaal nog laten zien, omdat ik het zo netjes vond dat je ze erbij had gezet... Zijn weinig mensen die zoveel moeite doen...

Groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan