Computer lopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

mechielsen

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2008
Berichten
9
Hallo,

Ik heb een paar dagen geleden een nieuwe harde schijf in mijn computer gezet en windows vista daarop geinstalleerd. Maar nu loopt mijn computer steeds na 20 à 30 minuten vast. Je hoort in de computer dan een soort tik en dan staat het beeld vast. De koeling doet het gewoon goed en stof zit er ook niet in, dus ik zou graag willen weten of iemand een idee heeft waar het probleem ligt.
 
Productie foutje??

Ik neem aan dat je dit probleem nog niet eerder gehad hebt.
Die tik kan komen van de HD.

FF terug naar de winkel probleem uitleggen en omruilen voor een andere.
 
Het kan wel aan meerdere dingen liggen, maar het eerste waar ik aan denk is de HD.

Heb je de oude disk nog liggen? Anders die er weer even in en kijken of het nog steeds is.

Als je dit probeem nooit eerder hebt gehad en alleen de HD is veranderd, lijkt mij dat deze dan ook gelijk dit probleem veroorzaakt.

Het is gewoon massa productie en foutjes kunnen nu eenmaal voorkomen.
Je kunt ook al de nieuwste mobo drivers ect. proberen, maar denk zelf dat dit niet veel uitmaakt.
 
Heb je hiervoor nog nooit op vista gedraaid?
Zoniet dan ff voor al je hardware nieuwste vista drivers dowloaden.

Het kan helpen, maar blijf van mening dat het de hd zelf is. een tik geluid duid op een hardware probleem ipv een software
 
hiervoor draaide de computer op XP. Ik zal even kijken bij voor de drivers. Ik heb nu trouwens vista opnieuw geinstalleerd en staat nu al meer dan een uur aan zonder vast te lopen. Dit had de computer eerst ook en toen heb ik updates gedownload, waarna de problemen begonnen. Maar om nou te zeggen dat het aan de updates ligt.
 
Ik had er ook een TV kaart inzitten en toen ik Media center wilde instellen liep de computer ook telkens vast. Ik kwam dan steeds een stapje verder als ik de computer opnieuw opgestart had. Maar toen alles ingesteld was kwam er eerst beeld, dat beeld liep dan vast en toen werd het hele scherm zwart en hoorde je wel het geluid van de TV kaart. Misschien dat de TV kaart er iets mee te maken heeft? Ik heb deze eruit gehaald. En anders gooi ik de oude harde schijf er weer in op de kijken of die het wel goed.
 
Het kan zijn dat de tv kaart niet vista compatible is. FF voor een driver kijken.

Je kan ook paar dagen zonder tv kaart draaien, kijken of je pc goed blijft draaien.
Zo ja kaart erweer terug in en dan nog eens kijken.
 
Nou hij loopt evengoed nog vast hoor. Ik heb alleen een probleem als ik hem naar de winkel terug breng.. ik heb er een OEM versie van vista opgezet, nou twijfel ik of ik die OEM versie dan weer op een andere harde schijf kan zetten. Weet jij dat?
 
Oke dat zou mooi zijn. Ik kom er trouwens net achter dat er een geheugemodule los zat van 512 mb, dus de computer draaide nog maar op 512 mb (er zit 1 gb in). Ik denk niet dat dat echt goed is als je vista home premium draait.
 
nee 512 is echt opt randje. 1 Gig is goed maar 2 is beter :p
 
ik denk ook dat ik binnenkort maar 2 gb ga kopen, maar kan het daaraan gelegen hebben? Ik hoop van wel:p Het is jammer dat ik nog een vrij oude computer heb want het is nog ddr en dat gaat maar tot 2gb, anders had ik meer gekocht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan