Computer maakt lawaai na schoonmaken

• Onderwerp starter Onderwerp starter Verry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Verry

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2008
Goedeavond,

Vandaag heb ik mijn computer schoongemaakt met een busje perslucht. Computer weer schoon, kasje weer dicht en nu maakt me computer ineens een luid brommerig geluid als ik hem start. :confused:
Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen?

Temperaturen van mijn pc zijn voor zover ik kan zien normaal.

Beste Verry, Mechanisch blazen of zuigen heeft als groot nadeel dat de fan heel erg hard rond kan gaan draaien. Of het komt door het opwekken van stroom of aan dat de lagers niet sterk genoeg zijn weet ik niet maar ventilatoren gaan vaak kapot als je ze daarbij niet tegenhoudt. Heb je ze inderdaad keihard rond laten draaien dan zal dit de reden zijn. Luister met een koker voor het oor naar waar het hinderlijke geluid vandaan komt en controleer deze ventilator. Best kans dat er een pluk stof onder de huls van de fan gekomen is, dit gebeurt vaak en zie je als de ventilator los is. Kijk ook of de stekkertjes goed zitten want misschien is de snelheid nu maximaal omdat die los zitten. Perslucht uit een bus is vloeibaar en dit ijskoude butaangas spettert er meestal uit, het is ook om die reden beter om een luchtbedpompje te gebruiken. Mogelijk is dan de temperatuurvoeler stuk gegaan. ik blaas allerlei dingen met een mechanische luchtbed pomp. Soms zelfs het huishouden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan