Computer maakt sirene geluid (wanneer hij het moeilijk heeft.)

Status
Niet open voor verdere reacties.

seandruw

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2007
Een tijdje geleden heeft mijn lieftallige broertje aan mijn computer lopen sleutelen, deze ging tijdens het opstarten alleen nog maar piepen (sirene).
Nu heeft hij dit verholpen, waar ik natuurlijk heel blij mee ben. Echter het probleem is nu dat wanneer ik op internet een youtube filmpje open, of meer dan 2 programma's tegelijk draai, deze direct als een idioot begint te piepen. Dit stopt pas wanneer ik het filmpje pauzeer of een programma sluit.
Mijn broertje vertelde mij dat hij iets zou hebben ingesteld op temperatuur ofzo.
Ik zelf ben een grote klungel wat betreft hardware, hoop dat iemand mij kan helpen.

De kap is al van de pc af, zodat deze het echt niet te heet kan hebben.

mvg,
Sandra

Heeft hij een programma geinstalleerd dat Speedfan heet?
Dat heeft namelijk een alarm-functie als een onderdeel een bepaalde (zelf in te stellen) temperatuur bereikt.

speedfan..

Als ik mijn pc laat zoeken naar de naam speedfan vind deze niets. Ik weet dat hij iets heeft gedaan met extra geheugen etc. Is het handig als ik dit programma zal gaan installeren om het probleem te verhelpen?

Nee juist niet, daar verhelp je niets mee ;)
Kijk eens in het BIOS, of laat je broertje daar kijken. Daar kunnen ook wel wat dingen in staan. Maar verander niets wat je niet snapt.

Het lijkt dat je broertje in het Bios aan de alarm temperatuur instellingen van de processor heeft zitten te klungelen en deze te laag heeft ingesteld.
Je kunt daar instellen dat bij het bereiken v.e. bepaalde temparatuur v.d. processor een alarm afgaat.
Je broertje zou moeten weten hoe hij dit weer oplost!

Laatst bewerkt:
Bios

Hij heeft inderdaad iets gedaan met de temp. Wat precies weet ik niet. Enig idee hoe dit te verhelpen is, of zal ik hier voor naar de expert moeten gaan?

Bios

Ik laat hem denk ik wel weer even langskomen en een kijkje nemen in de BIOS. Zelf snap ik daar de * van. Enig idee waar we op moeten letten bij het hele BIOS gebeuren?
Voor nu bedankt!
:)

Twee topics samengevoegd, gaar de volgende keer bij 1 topic houden, of hetzelfde probleem.

pc

hoi her start ff en kijk of het geluid niet uit de vintilatoren komt.

Laatst bewerkt:
Processor

Er is bijna geen algemene richtlijn aan te geven wat je processor kan hebben,dat ligt eraan welke processor je hebt i.c.m. je moederbord.Als je een moederbordboekje hebt moet 't daar in staan,anders moet je op de site van de fabrikant v.h. moederbord/merk pc kijken.
Hier alvast wat info over temperaturen van verschillende processors.
Een veilige optie is m.i. 60°C

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan