computer maakt vreemd geluid

• Onderwerp starter Onderwerp starter 2jane
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

2jane

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2003
Ik weet niet of ik in de goede sectie zit, ik heb nl een vraag over een geluid wat de computer maakt. Het is een klikkend geluid, alsof je met zo'n kikkertje klakt. Eerst gaat dat met een langzame regelmaat, daarna erg snel en loopt hij vast. Soms gaat hij daarna weer door met werken, maar repeteert zich dit totdat hij niet meer los'schiet. Is dit mijn harde schijf? Ik heb al een schijfcontrole laten uitvoeren, maar dat verhelpt het probleem niet. Iemand een idee waaraan het kan liggen?

Vraag even verplaatst naar een beter passende sectie :)

Het kan ook een fan zijn en aangezien je pc er op vastloopt, zou ik even nagaan of de cpufan wel vrij baan heeft.
Je kan even je kast open maken en goed luisteren, vaak hoor je wel waar het vandaan komt.

ik heb hem inderdaad opengemaakt, er zat nogal wat stof op de fans. (hij is pas 5mnd oud) Ik heb een temperatuurmetertje (O&O driveled) geinstalleerd, de begin temp was 43 graden, binnen 10min. zit hij al op 58graden! Max. is 60. Moet er een andere/nieuwe fan op?En zo ja, kan ik dat zelf? Heb wel enige ervaring met de binnenkant van de computer, alleen dit nog niet eerder gedaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan