Computer maakt wel verbinding met netwerk, maar kan niet op internet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

daandiebanaan

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2007
Hallo,

Ik woon in een studentenhuis (met 6 anderen) waar wij allen al lange tijd problemen ondervinden met het internet. Graag zou ik 2 problemen aan jullie willen voorleggen in de hoop dat het nu eens en voor altijd is afgelopen.

Probleem 1:

Ik heb vorige week een nieuwe computer gekocht met een draadloosnetwerk kaart (Linksys WP600N). Deze computer staat op de begane grond en ik kan geen enkele internetsite bezoeken. Wél geeft hij 3 streepjes, maakt hij verbinding met het netwerk en vind de computer geen enkel probleem. Wanneer ik met mijn telefoon op dezelfde locatie zit heb ik wel internetverbinding, idem voor mijn laptop.
Nu heb ik een aantal dingen geprobeerd: Mijn computer naast de router gezet (de router staat overigens op de 1e verdieping), dan kan ik wel internet pagina's bezoeken. Ook heb ik mijn computer op dezelfde plek laten staan en de router naar de begane grond gehaald. Ook dan kan ik met mijn computer internet pagina's bezoeken. Het lijkt dus naar mijn bescheiden mening te gaan om een afstandsprobleem, maar dat is raar want zo ver is de afstand tussen de router en de computer niet, namelijk ongeveer 25 meter. Bij de computer winkel is mij verteld dat met deze draadloos netwerkkaart dit geen enkel probleem moet zijn. Ook kan ik gewoon met mijn laptop (Intel Wifi Link 5100 AGN) in de tuin gaan zitten (tel er 5 à 10 meter bij op) en ook dan heb ik nog verbinding.

Dan ten slotte de router: Een D-Link dir-615

Hebben jullie enig idee?

Groetjes Danielle

Hoe kan ik dat doen? Kun je 't uitleggen, ga ik 't meteen proberen :-) Ik weet trouwens wel hoe ik moet inloggen in de router.

Moet je even bij netwerk instellingen kijken bij die router(s), of de gateway wel goed staat ..

En check de gateway ook even op je PC ..

Suc6! ;)

Phr3ak,

Zo te merken heeft de vragensteller een eenvoudigere uitleg nodig.
Kan je het wat meer in jip en janneke taal uitleggen?

Phr3ak,

Zo te merken heeft de vragensteller een eenvoudigere uitleg nodig.
Kan je het wat meer in jip en janneke taal uitleggen?

Ik vraag niet om versimpelde taal, dus zeer zeker niet om Jip en Janneke taal. Ik zou gewoon graag een korte uitleg hebben.

Laatst bewerkt:
Het is vervelend om te vernemen dat jij dat als neerbuigend ervaart. Ik geef aan dat er een duidelijkere/eenvoudigere uitleg nodig is ten opzichte van de korte antwoorden welke gegeven zijn. Als je hier verder op wil reageren kan je mij bereiken op killermenace@helpmij.nl

Is niet nodig :) Heb mijn bericht bewust veranderd, ik reageerde te snel en toen ik het nog een over las begreep ik het :P
Laten we het houden op frustratie omdat ik zo graaag gebruik wil maken van m'n nieuwe pc en noodgedwongen nog achter m'n laptop moet zitten..

Maar kun jij het niet eventueel even uitleggen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan