Computer met 2 netwerkkaarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

SJEFKE1965

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 sep 2006
Hallo,

Ik heb een computer geconfigureerd met daarin 2 netwerkkaarten.
De ene verbind de computer met een lokaal netwerk, waarop ik GEEN internet wil hebben, en de tweede netwerkkaart verbind de computer met een ADSL verbinding.
De Computer moet E-mail op kunnen halen, en kunnen surfen.
Op het lokale netwerk wil ik geen internet.
Het lokale netwerk is ingesteld op 192.168.1.x (X= 1,2,3, en 4), waarvan de 4 op betreffende PC is ingesteld. Dit is een XP machine, de andere 3 in het lokale netwerk draaien Windows 98 SE.
De netwerkkaart waarop de ADSL binnenkomt staat ingesteld op 10.0.0.x (automatische toekenning)

Wanner ik het systeem start, werkt het lokale netwerk zoals het moet, maar wanneer ik op internet wil moet in eerst de kabel voor het lokale netwerk uit de PC trekken.
Ik wil dit hebben werken zodat ik binnengehaalde dingen kan opslaan op een PC in het lokale netwerk.

Wat doe ik fout ?????

Groeten, Sjef.

In de settings van je netwerk staat nu de verkeerde kart geselecteerd om te kunnen internetten.
Zeg maar, dat de eerste kaart op prioriteit staat.
De 2e kaart gaat dan pas verbinden als de eerste geen verbinding heeft.

Op de manier zoals je wilt, kan het prima.

Kijk nog eens goed naar de wizzard netwerkverbindingen.

Sjoerd, als je lokale netwerk 192.x.x.x niet verder gaat dan dat netwerk (er hoeft dus niets gerouteerd te worden) moet je de standaardgateway voor dat netwerk verwijderen/niet laten toekennen op je 1ste netwerkkaart.

Als je 2de netwerkkaart dan vanuit de router via DHCP wél een standaardgateway krijgt toegewezen zal er verder geen probleem meer zijn, en kun je zowel surfen als je lokale netwerk gebruiken tegelijkertijd.

Ik denk dat je het hiermee wel gaat fixen. Laat ons weten of het geholpen heeft.

Tijs.

Ik heb bij de instellingen han het lokale 192.168 netwerk de standaard gateway weggehaald, en nu gaat alles zoals ik het bedoeld heb.
Ik kan nu dingen van internet op een andere PC van het lokale netwerk opslaan.
Bedankt voor de tip.

Groeten, Sjef.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan