Computer met dual screen op tv aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chargeotto

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2007
Sinds enkele dagen ben ik in het bezit van een Samsung UE40D6200 LED TV waarop ik graag mijn monitor van mijn computer wil kunnen tonen via de VGA kabel aansluiting op de tv met mijn pc.
Dit getest, en werkt perfect.
Enige probleem wat ik heb is dat mijn PC maar 2 monitor aansluitingen heeft, en ik tot op heden altijd gebruik maakte van 2 schermen op mijn bureau die beiden aangesloten stonden op mijn PC.
Mijn TV wordt dan dus een 3e scherm (is erg handig om film mee te kijken enzo), en mag dan wel een kopie zijn van 1 van mijn huidige schermen.

Mijn vraag is of het mogelijk is om met een VGA splitter (als die bestaan?), het signaal ook naar mijn tv te sturen. Alleen weet niet of dat ook gaat, omdat de resolutie van de TV (1920 * 1080), anders is als de resolutie van mijn scherm (1680 * 1050)

Hopelijk kan iemand me helpen.

Voor simpele doeleinden zoals video's afspelen kan je een simpel extra videokaartje aanschaffen, dan heb je wel genoeg aansluitingen.
Dat kan, als er ruimte voor is, kortom: weet je of je een PCI-e x16 slot hebt en of het vrij is?
Als je dat niet weet hoe te controleren, kast open maken en zoeken naar zo'n slot:
800px-PCI_und_PCIe_Slots.jpg

Dit slot kan ook andere kleuren hebben, als er een kaart inzit moeten we iets anders bedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan